Consum
Atunci când îți cumperi un model cu sigla R pe haion, probabil ai făcut pace cu faptul că angajații benzinăriei de lângă tine îți vor deveni prieteni. Probabil vă veți adresa unul altuia pe numele mic după câteva luni.
În timpul petrecut la bordul lui T-Roc R nu am văzut cifre sub 15 l/100 km în oraș. Bine, asta a fost și din cauza faptului că nu prea mi-am putut ține talpa dreaptă sub control. Jucăria asta te face să vrei să îi testezi limitele cam la orice pas.
În afara orașului, pe DN1, consumul a scăzut până la 6.5 litri/100 kilometri, o performanță demnă de invidiat, după părerea mea, dar cu un mers ținut în frâu. Pe autostradă, lucrurile au urcat spre 9 litri/100 kilometri, destul de bine, având în vedere media de 130 km/h cu care am coborât de pe A3.
Problema aici ar fi, mai degrabă, capacitatea mică a rezervorului, de doar 55 de litri. Astfel, o autonomie de 300, 350 de kilometri în mediul urban e de așteptat.
Oficial, cei de la Volkswagen spun că T-Roc R ar trebui să aibă un consum de 8.5 litri/100 kilometri. Optimist.
Rivalii lui T-Roc R... Care rivali, ați putea întreba justificat. Oare e chiar singur în acest segment? Nu tocmai, dar piața nici nu abundă de oferte în acest sens. Nu sunt foarte multe companii destul de „nebune” care să arunce în ring un crossover cu 300 de cai putere.
Singurul model care se apropie de T-Roc R, lăsând modelele premium la o parte, ar fi Hyundai Kona N. Acesta are 280 de cai putere dintr-un motor de 2 litri, turbo, trimiși exclusiv către puntea față (comparativ cu tracțiunea integrală a lui T-Roc R) prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj. Consumul oficial al lui Kona N este de tot de 8.5 litri/100 kilometri.
"Ținuta de drum impecabilă în orice situație" - asteptam testul elanului, caci Golf R s-a cam facut de cacao in testul celor de km77