Interior

4.0

Înainte de facelift, Tiguan se prezenta la apel cu un interior sobru: fiecare element era pus la locul lui, ergonomia era exemplară, iar soluțiile de depozitare erau bine gândite.

Așa că Tiguan a trecut printr-un facelift. În accepțiunea germană, asta înseamnă o schimbare ușoară, mai degrabă de nuanță, decât de substanță.

Materialele alese sunt absolut corecte pentru nivelul ăsta de preț, scaunele te ajută la drum lung, iar tehnologic mașina stă bine, oferind absolut tot ce ai nevoie pentru călătorii mai lungi sau mai scurte.

Au apărut un volan nou (împrumutat de la Golf), un schimbător de viteze nou pentru transmisia automată, o zonă tactilă pentru climatizare (preluată de la Arteon) și ecrane (central și pentru instrumentarul de bord) cu o grafică net îmbunătățită. 

Apropo de ecranul central, acesta se află deja la a doua "transformare": dacă generația a doua a lui Tiguan a început cu un ecran care pe laterale avea butoane fizice, undeva prin 2017 acesta s-a modificat și a primit versiunea actuală, un "hibrid" inspirat între cele două lumi: majoritatea funcțiilor rămân pe butoane tactile, dar butonul de volum este fizic și rotativ, așa cum ar trebui să fie pe orice mașină din lume.

Spațiul este și el îndestulător. Pasagerii din partea din față, dar și cei din spate au loc destul pentru un model din acest segment. Chiar și cei de peste 1.8 metri înălțime ar putea călători confortabil în spatele acestui model.

Portbagajul lui Tiguan rămâne intact după facelift, pe majoritatea modelelor. Dar pe versiunea plug-in hibrid avem o modificare importantă. Dacă în mod normal ai avea la dispoziție 612 litri pentru bagaje, pe versiunea PHEV va trebui să te mulțumești cu doar 476 de litri.

Toyota RAV4 PHEV oferă 520 de litri, în timp ce Ford Kuga și Peugeot 3008 se apropie de limita inferioară (411 litri, respectiv 395 litri) a ceea ce se poate considera decent pentru un SUV de segment C.

 
  • Nico, luni, 30.01.2023 11:49

    Pe cand si un test cu Hyundai Tucson PHEV, ca-s mai multe la noi decat Tiguan? Ar fi trebuit mentionat ca si rival direct, totusi. Multumesc.

  • Banditos, luni, 30.01.2023 14:46

    @nico "autogheful" are un comparativ... cu greu, cu jumatate de gura si oarecum fortat declara ca invingator Tiguanul

  • Mircea Badea, luni, 30.01.2023 16:49

    au reusit sa inghesuie 2 motoare, incredibil! de ce are 2 antigeluri totusi? si de ce e asa putin antigel in borcane?

  • Andrei, luni, 30.01.2023 18:23

    Cat consuma cu bateria goala, la mers extraurban? E un scenariu foarte des la aceasta masina.

  • Gabriel.Nica, luni, 30.01.2023 19:45

    @Andrei consumul mentionat in articol, in afara orasului, este fara ajutor de la baterie. Oricum, la viteze mari, motorul electric nu ajuta, deci te bazezi doar pe cel termic, asa cum am mentionat.

  • idic, marţi, 31.01.2023 08:53

    Tableta e la fel ca la golf 6, model clasic (2010?), a trecut testul timpului. Același DSG pentru fanii VW, schimbă repede, dacă știe în ce direcție. :) "Deci, locul întâi, alături de Ford Kuga PHEV", Sportage PHEV având cutie automată cu convertizor, interior modern, preț mai mic și fiabilitate cât tiguan și kuga împreuna, plus vreo 3 ani garanție față de celelalte două împreună.

  • mog, luni, 13.02.2023 16:24

    kia sportage gt line hibrid complet echipat, 4x4 46k - acum fiecare alege ce i place dar nu mai merita Tiguan in ziua de azi

  • mog, luni, 13.02.2023 16:24

    kia sportage gt line hibrid complet echipat, 4x4 46k - acum fiecare alege ce i place dar nu mai merita Tiguan in ziua de azi