Tinuta de drum
Fiind construit pe platforma MLB, pe care vei regăsi modele precum Porsche Cayenne, Audi Q7, Lamborghini Urus sau Bentley Bentayga, așteptările erau foarte mari. Iar modelul german nu a dezamăgit.
Acesta poate fi echipat inclusiv cu suspensia pneumatică pe care o poți comanda și pe modelele menționate anterior. Cum era de așteptat, aceasta pur și simplu nivelează orice fel de teren ai avea în față. Chiar și cu jante de 20 de inch, Touareg s-a simțit incredibil de confortabil peste orice suprafață, oferind o senzație de confort cum rar mi-a fost dat să experimentez pe o mașină cu un preț sub 100.000 de euro.
Apoi, putem vorbi și de dinamica mașinii. În mod normal, un SUV de 2 tone nu s-ar preta la activități sportive, dar, cumva, Touareg se simte ușor în comparație cu foarte multe mașini de statură similară. Aș putea spune chiar surprinzător de agil, grație sistemului de direcție integrală, care virează și roțile spate, în funcție de nevoi. Acesta îmbunătățește stabilitatea în viraje, atât la viteze mici (sub 37 km/h) cât și la viteze mari (peste 37 km/h). Rezultatul se vede în orașe, dar și la viteze ridicate, unde mașina primește un plus de stabilitate pe curbe.
Feedback-ul pe care ți-l oferă direcția atunci când ești în spatele volanului e echilibrat, dar nu se ridică la nivelul de exactitate și fidelitate pe care-l au BMW X5 sau GLE.
Touareg poate fi folosit și în off-road, spre deosebire de modelele menționate mai sus. Garda la sol a mașinii poate să crească în modurile "Off-Road" și "Special Off-Road" cu 2.5, respectiv 7 centimetri. Tot suspensiile pneumatice asigură performanțe aerodinamice la viteză ridicată prin coborârea mașinii între 2.5 și 3.5 centimetri atunci când aceasta rulează cu peste 120 de km/h. Capacitățile off-road ale lui Touareg diferă, astfel, în funcție de tipul de suspensii pe care îl alegeți.
Dacă suspensiile standard și cele pneumatice opționale oferă același unghi de înclinare (35 de grade) și aceleași capacități la urcarea rampei (60 de grade), cifrele diferă serios când vine vorba de unghiurile de atac și de degajare (de la 25 la 31 de grade), dar și când vorbim despre adâncimea maximă a vadului (de la 50 la 58 de centimetri).
Singurul concurent direct real este F Pace și nu este luat în calcul deloc. A-i zice că ăsta e un site făcut de oameni cu cunoștințe auto, dar dă cu virgulă de multe ori.