Tehnologie
E clar că interiorul noului Touareg este mai tehnologizat decât oricând. Ecranul de 15 inch al sistemului multimedia este imposibil de ignorat. Și, deși are o rezoluție înaltă și animații precise, ai nevoie de o perioadă de acomodare cu noile comenzi ascunse printre meniurile sale.
Nu e teribil de complicat, dar cu siguranță îți va distrage atenția mai mult decât ar fi făcut-o niște butoane clasice.
Instrumentarul de bord este și el bine realizat și, la o primă întâlnire, s-ar putea să-ți fie greu să îți dai seama dacă vorbim de ceasuri analogice sau digitale. Atât de realist arată grafica acestuia. Dar tehnologia nu se rezumă la ecrane și comenzi.
Aici putem include și sistemele de asistență la rulare, care pot permite rularea autonomă în traficul aglomerat și pe porțiunile în lucru ale autostrăzilor, Touareg luând ca repere, atât vehiculele din față, spate și lateral, cât și marcajele. Totul funcționează atât timp cât șoferul păstrează mâinile pe volan, pentru a prelua controlul în caz de urgență.
Alte noutăți includ așa-numitul Trailer Assist, un sistem care parchează mașina automat, dacă aceasta are agățată o remorcă de cârligul special retractabil. Această funcție s-ar putea să fie de un real ajutor pentru clienții de Touareg.
Sistemul cu lumini LED matrix este un alt exemplu de tehnologie nouă. Acesta propune un sistem de faruri dezvoltate de specialiștii germani de la Hella, care înglobează în blocul optic frontal toate luminile de care ai nevoie: cele de zi LED, faza scurtă, faza lungă (ambele cu funcție cornering) și indicatoarele de direcție.
Sistemul de lumini este conceput din 128 de LED-uri individuale, care preiau funcțiile de mai sus. Acestea pot fi activate individual sau în grup pentru a bifa cerințele de moment ale mașinii. Un element interesant este faptul că modulele LED ale fazelor lungă și scurtă (75 de module LED sunt dedicate acestora) sunt așezate în forma unei table de șah.
Evident, acestea lucrează constant pentru a "acoperi" mașinile din raza de acțiune a noului Touareg, astfel că șoferii din jur vor percepe faza lungă a SUV-ului german ca pe o fază scurtă, în timp ce restul câmpului vizual este inundat de o lumină puternică și foarte utilă pe timp de noapte.
Singurul concurent direct real este F Pace și nu este luat în calcul deloc. A-i zice că ăsta e un site făcut de oameni cu cunoștințe auto, dar dă cu virgulă de multe ori.