Performante
Îmbunătățirea consumului versiunii de 75 CP a lui Up! își arată reversul medaliei atunci când analizezi cifrele performanțelor. Acolo unde mașina a coborât de la 13.2 la 13.5 secunde după facelift.
Evident, nu se așteaptă nimeni ca o mașină de oraș cu o lungime cât jumătate dintr-un loc normal de parcare să spargă bariere supersonice. Și e foarte probabil ca cei de la Volkswagen să fi gândit strategic această mutare: motorul de 1.0 aspirat câștigă la consum, iar noul 1.0 TSI de 90 CP este cel pe care vor miza clienții care vor performanțe, pentru că în acest ultim caz accelerația 0-100 km/h coboară sub 10 secunde (9.9, mai exact) și ajunge la nivelul unei compacte de 100-110 CP.
Viteza maximă a lui Up! este de 172 km/h, însă așteptați-vă să ajungă la această valoare extrem de lent, într-o treaptă a cincea lungă și construită pentru consum. Dar niciun șofer cu capul pe umeri nu va încerca artificii de genul ăsta cu un model de 960 de kilograme, 3.6 metri și 75 de cai.
Cel mai rapid model din acest segment în zona benzinelor aspirate de 65-75 CP este Fiat 500 1.2 69 CP, care oferă 0-100 km/h în 12.9 secunde.
Nu vi se pare ca exagerati cu notele acestea mari acordate modelelor Volkswagen ? Daca stam sa comparam de exemplu modele carora ati dat aceeasi nota sau chiar mai mici, cum ar fi; Hyundai Elantra, Honda Civic, Lexus NX, Opel Zafira, Toyota Rav 4, Opel Astra, Renault Talisman, Mazda MX-5, si exemplele ar putea continua, ar insemna ca acest UP, este un monstru in comparatie cu cele enumerate mai sus. Prea este vizibil ca tineti marca Volkswagen in brate.