Interior
Primul lucru pe care-l observi la interiorul lui Up! este spațiul pe care-l oferă o mașină construită după aceleași logici pe care le-a adoptat Tico pe vremuri: un exterior ultracompact, dar un interior pe alocuri ciudat de încăpător. Îndrăznesc să spun că în Up! te simți mai degajat la nivel de spațiu decât în multe compacte (ați citit bine, mașini aflate la două segmente mai sus), pentru că profilul plafonului îți oferă spațiu berechet pe verticală, indiferent de locul pe care stai.
Foarte inteligentă alegerea materialelor de la interior. Vorbim de un segment în care materialele moi nu se regăsesc decât pe mașini premium cu prețuri pe alocuri duble față de grupul accesibil, iar Up! nu face excepție de la această regulă. Însă este evident faptul că oamenii care se ocupă de interioarele Volkswagen au ales plastic dur, dar de calitate superioară. Departe de a da impresia de "plastic de tastatură", Up! pare creat cu materiale superioare derivate din cele ieftine, pentru că sunt plăcute la atingere, iar texturile imprimate sunt cât se poate de interesante.
E adevărat că o parte serioasă din această percepție este dată de pachetul Beats, care aduce o tapițerie dedicată, praguri semnate, lumină de ambianță, covorașe diferite și volan, schimbător și levier al frânei de mână îmbrăcate în piele. Plus inserții cromate și decorative care-ți aduc aminte întotdeauna că te afli într-o ediție specială. Partea bună e că acest pachet costă 700 de euro, iar în listă este inclus chiar și un suport de telefon care se montează pe bord și care-ți transformă telefonul în display pe care poți rula hărțile de navigare, muzica sau orice alte aplicație utilă la condus.
În rest, totul este luminos în Up!, chestiune care pe de o parte dă impresia de aulă compactă, pe de altă parte te poate face să te simți într-o mașină "simplistă", care nu oferă decât minimul necesar pentru a rula prin mediul urban. Ceea ce e foarte corect, de altfel.
Vor exista, evident, clienți care nu vor fi extrem de pasionați de designul angular, geometric, orizontal al tuturor elementelor care compun designul interior al lui Up! Chit că acestea se potrivesc mult mai bine pe un model de această dimensiune decât pe un Golf, de exemplu.
În general nu apreciez ecranele mici și-mi plac mașinile care-ți oferă display-uri inteligente și sisteme în care te descurci "nativ" fără a fi nevoie de perioade lungi de adaptare. Ei bine, soluția accesibilă pe care am găsit-o pe Up! - un display non-touch, dar hi-res al cărui meniu este accesat cu ajutorul butoanelor de dedesubtul său - a fost o experiență pe cât de simplă, pe atât de eficientă. Toate sunt la îndemână și ușor de utilizat, astfel că nu duci lipsa unui display mai mare. Iar dacă o duci, nu ai decât să-ți conectezi telefonul în dock-ul de deasupra bordului și cazul e rezolvat.
Portbagajul cu două etaje al lui Up! măsoară 251 de litri și este desenat corect pentru o astfel de mașină, fiind unul dintre cele mai încăpătoare din segment. Singurele superioare sunt cele ale lui Suzuki Celerio (254 litri) și Hyundai i10 (252 litri), însă diferențele sunt absolut infime.
Apropo de calitate, veți observa o chestie care multor alte modele din segment le este străin: ușile se simt "grele", apăsate, iar închiderea lor vine cu sunetul "plin" atașat unor mașini construite cu atenție la acest detaliu. E clar că oamenii de la Volkswagen au studiat implicit acest aspect, chestiune care îi va bucura pe cei atenți la detalii.
Nu vi se pare ca exagerati cu notele acestea mari acordate modelelor Volkswagen ? Daca stam sa comparam de exemplu modele carora ati dat aceeasi nota sau chiar mai mici, cum ar fi; Hyundai Elantra, Honda Civic, Lexus NX, Opel Zafira, Toyota Rav 4, Opel Astra, Renault Talisman, Mazda MX-5, si exemplele ar putea continua, ar insemna ca acest UP, este un monstru in comparatie cu cele enumerate mai sus. Prea este vizibil ca tineti marca Volkswagen in brate.