Volkswagen Up

1.0 75CP Man Move Up!

Interior

4.5

Primul lucru pe care-l observi la interiorul lui Up! este spațiul pe care-l oferă o mașină construită după aceleași logici pe care le-a adoptat Tico pe vremuri: un exterior ultracompact, dar un interior pe alocuri ciudat de încăpător. Îndrăznesc să spun că în Up! te simți mai degajat la nivel de spațiu decât în multe compacte (ați citit bine, mașini aflate la două segmente mai sus), pentru că profilul plafonului îți oferă spațiu berechet pe verticală, indiferent de locul pe care stai.

Foarte inteligentă alegerea materialelor de la interior. Vorbim de un segment în care materialele moi nu se regăsesc decât pe mașini premium cu prețuri pe alocuri duble față de grupul accesibil, iar Up! nu face excepție de la această regulă. Însă este evident faptul că oamenii care se ocupă de interioarele Volkswagen au ales plastic dur, dar de calitate superioară. Departe de a da impresia de "plastic de tastatură", Up! pare creat cu materiale superioare derivate din cele ieftine, pentru că sunt plăcute la atingere, iar texturile imprimate sunt cât se poate de interesante. 

E adevărat că o parte serioasă din această percepție este dată de pachetul Beats, care aduce o tapițerie dedicată, praguri semnate, lumină de ambianță, covorașe diferite și volan, schimbător și levier al frânei de mână îmbrăcate în piele. Plus inserții cromate și decorative care-ți aduc aminte întotdeauna că te afli într-o ediție specială. Partea bună e că acest pachet costă 700 de euro, iar în listă este inclus chiar și un suport de telefon care se montează pe bord și care-ți transformă telefonul în display pe care poți rula hărțile de navigare, muzica sau orice alte aplicație utilă la condus. 

În rest, totul este luminos în Up!, chestiune care pe de o parte dă impresia de aulă compactă, pe de altă parte te poate face să te simți într-o mașină "simplistă", care nu oferă decât minimul necesar pentru a rula prin mediul urban. Ceea ce e foarte corect, de altfel.

Vor exista, evident, clienți care nu vor fi extrem de pasionați de designul angular, geometric, orizontal al tuturor elementelor care compun designul interior al lui Up! Chit că acestea se potrivesc mult mai bine pe un model de această dimensiune decât pe un Golf, de exemplu. 

În general nu apreciez ecranele mici și-mi plac mașinile care-ți oferă display-uri inteligente și sisteme în care te descurci "nativ" fără a fi nevoie de perioade lungi de adaptare. Ei bine, soluția accesibilă pe care am găsit-o pe Up! - un display non-touch, dar hi-res al cărui meniu este accesat cu ajutorul butoanelor de dedesubtul său - a fost o experiență pe cât de simplă, pe atât de eficientă. Toate sunt la îndemână și ușor de utilizat, astfel că nu duci lipsa unui display mai mare. Iar dacă o duci, nu ai decât să-ți conectezi telefonul în dock-ul de deasupra bordului și cazul e rezolvat.

Portbagajul cu două etaje al lui Up! măsoară 251 de litri și este desenat corect pentru o astfel de mașină, fiind unul dintre cele mai încăpătoare din segment. Singurele superioare sunt cele ale lui Suzuki Celerio (254 litri) și Hyundai i10 (252 litri), însă diferențele sunt absolut infime.

Apropo de calitate, veți observa o chestie care multor alte modele din segment le este străin: ușile se simt "grele", apăsate, iar închiderea lor vine cu sunetul "plin" atașat unor mașini construite cu atenție la acest detaliu. E clar că oamenii de la Volkswagen au studiat implicit acest aspect, chestiune care îi va bucura pe cei atenți la detalii.

  • I.M., marţi, 13.12.2016 13:34

    Nu vi se pare ca exagerati cu notele acestea mari acordate modelelor Volkswagen ? Daca stam sa comparam de exemplu modele carora ati dat aceeasi nota sau chiar mai mici, cum ar fi; Hyundai Elantra, Honda Civic, Lexus NX, Opel Zafira, Toyota Rav 4, Opel Astra, Renault Talisman, Mazda MX-5, si exemplele ar putea continua, ar insemna ca acest UP, este un monstru in comparatie cu cele enumerate mai sus. Prea este vizibil ca tineti marca Volkswagen in brate.

  • mircea, marţi, 13.12.2016 13:44

    @I.M. Dacă e un monstru, e unul în segmentul său, pentru că notele noastre au ca referințe modelele din aceeași clasă. Altfel spus, nu poți compara 4.2-ul lui Up! cu 4.2-ul lui Talisman sau MX-5 sau Yaris sau Mazda3. Se poate compara însă cu 4.2-ul lui Fiat 500, de exemplu: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-fiat-500-facelift-09-twinair-105-cp-64347.html Mulțumesc.

  • vianu, marţi, 13.12.2016 14:38

    3 lucruri am observat la buburuza asta - cat de ok se misca cu 4 persoane la bord - spatiul - silentiozitatea

  • AutoJus, marţi, 13.12.2016 15:54

    La clasa mini tripleta VAG ( Up, Citigo și Mii ) sunt cele mai performante mașini. Si nu fac afirmația doar de dragul de a scris ci din experiență proprie având în deținere personala Skoda Citigo, noul Toyota Aygo și Fiat 500.

  • eee, marţi, 13.12.2016 16:33

    @Automarket: modul cum voi dati note la pret este permanent in favoarea modelelor vw, pentru ca ei practica preturi de baza mici si optionale extra pentru orice. In realitate modelele vw sunt cele mai scumpe in segmentul in care activaeaza , insa in testele voastre ies cu preturi bune, sau cum e in cazul de fata, chiar ieftin., ceea ce e total nerealist. De asmenea, nu vad decat o comparatie cu AYGO care cred ca e referinta acestui segment, impreuna cu fratii peugeot si citroen. As vrea teste un pic mai realiste, nu atat de abstracte. Pote reusiti sa imbunatatiti. Spor

  • joe, marţi, 13.12.2016 19:19

    Nu inteleg ca pt o masina de oras conteaza acceleratia de la o la 100km/h si nu cea de la 0 la 60! Iar nu inteleg optionala celor 300 sau 600 de wati in difuzoare ascultai in traficul din oras,unde trebuie sa fii ""ochi si urechi""! In rest numai de bine pt acest motor,masinuta,,poate un usor minus de faptul cum arata!

  • flavius, marţi, 13.12.2016 22:56

    Cum puteti sa aveti vreo vorba de bine despre aceste petarde in 3 cilindri,la un pret ce depaseste 10000 EURO.Nu ar trebui sa depaseasca 5 k.Pentru gadgeturi iti cumperi smart,GPS si lap cu 1000 de Euro toate.

  • Ares, miercuri, 14.12.2016 13:14

    @mircea Orice chestie care are sigla Volkswagen pentru voi este top si referinta pentru ceilalti. Sunt curios ce zici cand te aflii in trafic in spatele unui diesel cu marca asta si te lasa intr-un nor de fum ce zici? poate ne-am urcat si noi in up si alte masini similare si .... nea dezgustat

  • Kirotractor, miercuri, 14.12.2016 14:43

    Pacat ca n-ati avut la dispozitie noua motorizare de top (1.0 TSI 90 CP) - cea mai reusita nu doar dupa mine, fiind si economica, si vioaie (peste Twingo GT ori Smart Brabus, de 110 CP ambele...) Sper s-o "puricati" insa si pe ea cit de curind. Si mai asteptata e insa varianta Up! GT (cu 110 CP preconizati si tren de rulare mai sportiv), care se aude c-o sa fie prezentata-n primavara la Geneva. In rest, oricit ar fi de hulit concernul VAG - si pe buna dreptate pentru daravela Dieselgate -, "tripleta" Up-Citigo-Mii ramine o alternativa preferabila celuilalt trio (Aygo-C1-108), fie si doar datorita silentiozitatii, spatiului interior mai aerisit si portbagajului mult mai mare. ...Chiar daca VW-ul Up! nu rupe deloc gura targului cu designul, iar Aygo e o reusita estetica remarcabila si fiabilitatea ambelor versiuni de motoare de pe C1 / 108 (1.0 - 69 CP sau 1.2 l - 82 CP) e peste media clasei.

  • Azazel, miercuri, 14.12.2016 20:05

    E naspa, bah, ca e VW! Ce n-ati inteles? Tot ce e facut de VW sau e nemtesc, e de cacao. Asa e moda acum sa spui. In urma cu 20 de ani erau niste zei. Acum sunt niste aroganti cu masini de unica folosinta. Toata presa auto care pune pe primele locuri masinile VAG in testele comparative, e o incompetenta sau e cumparata. Sunteti amuzanti cu ideile astea fixiste si extremiste.

  • Kirotractor, joi, 15.12.2016 08:52

    @Azazel: Le zici bine, d-aia subscriu si argumentez in plus, chiar daca-s posesor de japoneza (Suzuki Swift Sport.) Daca luam deci in calcul fie si doar spatiul interior cel mai generos pe care VW il ofera in atitea segmente (Up, Golf si Passat fiind imbatabile, cu versiunile Variant incluse) si tot e de admirat inteligentza lor-tehnicienilor VW/VAG de-a proiecta orice... cu cap. Ca designul rezultat nu-i mereu "trendy'" (cazul Up) asta-i alta discutie, dar per total VW-urile compenseaza prin cumulul de calitati - sint rafinate, incapatoare, economice si performante. Chestie valabila si pt Up - pe care-s convins ca cei mai multi detractori nici nu l-au condus vreodata, iar sa-l compare cu Aygo/C1/108 nici atit. Clar ca si VW are, cum stie tot boboru', scheleti in dulap :-) - unii mai mici (ex. lanturi distributie la foste TSI-uri), altii cit casa (Dieselgate), dar modelele lor actuale n-ar trebui sa fie "penalizate" prin prisma trecutului.

  • Azazel, joi, 15.12.2016 13:15

    Eu am Octavia 2 (2006) TDI cu 260000 de km. Nu am schimbat volanta, injectoare, turbina, ambreiaj, pompa de injectie... Am schimbat sondele lambda, pivotii, (bateria se pune? :)) ), motorasul de la un geam electric si amortizoarele pe spate ca a trebuit sa car niste saci de ciment pentru casa. O am de la 145000 de km. Dar sunt un mincinos. Nu exista posesor de VAG multumit de masina lui. E doar o impresie a lui ca e multumit. :))))