Motor / Transmisie

5.0

Așa cum, probabil, ați bănuit deja, sub designul subtil al lui C40 se află elemente familiare, împrumutate de la fratele mai în vârstă. Din fericire, elementele familiare vizează și trenul de propulsie. Pentru că aceleași două opțiuni oferite pe XC40 Recharge se regăsesc și în configuratorul lui C40, la secțiunea „tren de rulare”.

Astfel, gama începe cu un model cuminte, cu 231 CP și 330 Nm cuplu. Resursele pot fi trimise exclusiv pe puntea față, grație unui motor electric amplasat acolo. Cum viața nu are sens fără drama de care vorbeam mai sus, cei de la Volvo oferă și o versiune... „sărită de pe fix”. Dar în sensul bun.

Aceasta are două motoare electrice, unul pe fiecare axă, fiecare dezvoltând 204 CP. Așadar, avem un total de 408 CP, 660 Nm și tracțiune integrală. Fix această configurație ne-a fost oferită și nouă pentru test și nu am fost dezamăgiți.

Livrarea resurselor este, pe alocuri, brutală, dar și foarte liniară, așa cum ne-au obișnuit modelele electrice. Mai mult, având la dispoziție o transmisie cu o singură treaptă, nu putem vorbi de liniaritatea schimburilor sau de vreun fel de sincopă în accelerație. Totul depinde de cum dozezi forța din gleznă sau de cât porți la picior. La mărimea 45, subsemnatul s-a găsit în postura de a căuta frenetic frâna în destul de multe ocazii.

Din moment ce Volvo C40 Recharge nu vine cu o multitudine de moduri de condus (nu există mod Sport), totul trebuie făcut aproape analog. Pedala de accelerație este, practic, un potențiometru care poate livra toate resursele mașinii instantaneu sau poate ține caii în frâu, în funcție de cât de încet apeși accelerația.

Prima oară când te pui la drum, s-ar putea să nu fii chiar conștient de ce poate acest Volvo cu alură de coupe. Însă, imediat ce te-ai obișnuit cu belșugul de resurse, s-ar putea să devii unul dintre puținii huligani cu Volvo de pe drum. Posibil să fie și de la izbirea repetată a capului de tetiere, la fiecare accelerare bruscă. Sunt suficiente resursele? Oho! Ar putea fi suficiente pentru două mașini electrice de talia asta.

  • ACE - Craiova, marţi, 04.04.2023 06:23

    E o masina simpatica FOC, cu autonomie destul de buna, SIGURA, ce va atrage o clientela pe masura. Pretul ar putea sa-i sperie putin pe cei care nu sunt obisnuiti cu modelele VOLVO. MULT SUCCES!!!

  • Adi, marţi, 04.04.2023 08:29

    Urata si scumpa, de altfel ca majoritatea electrocasnicelor.

  • ds, marţi, 04.04.2023 09:18

    ..."chiar mai clinice decât multe alternative nemțești"... Gabriel Nica, pe bune? Chiar n-ai găsit altă variantă? Deci vorbim despre mașini și zicem mai clinic, mai puțin clinic? Sau e prea subtil și nu mă prind eu. În rest, ce să zic, despre Volvo nu prea poți să comentezi. Clasic, sobru, fără lumini ambientale, fără afafiuri și brizbizuri. Este cam ca diferența dintre un sacou smoking clasic și restul hainelor...

  • Banditos, marţi, 04.04.2023 09:30

    In trafic trece absolut neobservata. Nu stiu daca e bine sau e rau. Dar sigur, proprietarii de C40/XC40, nu si-au cumparat masina pentru a iesi in evidenta. In rest, un model pe gustul unui procent foarte mic de soferi si o motorizare preferata de un procent si mai mic.

  • @Banditos, marţi, 04.04.2023 10:26

    mai degraba procentul e mai mic la cei care si-o permit decat la cei carora le place masina sau ar dori un propulsor electric.

  • nume, marţi, 04.04.2023 14:05

    Volvo a creat intotdeauna masini frumoase? Poate intr-un alt univers. In al nostru, majoritatea arata ca un Nokia 5110. 92% la capitolul Protectia Pasagerilor Adulti, un scor intalnit rar in economia testelor Euro NCAP? Din cele 67 de masini testate anul trecut, 15 au obtinut minim 92%. Si alte 12 90 sau 91%. Mai interesant este ca Polo a primit 94%. Si daca tot suntem la capitolul siguranta, nimic despre Siguranta Asistata? Ca cele 89 de procente reusite de acest Volvo sunt depasite de o masina de carat cartofi cu scaune (Mercedes Citan Tourer) si chiar cateva cateva chinezisme, inclusiv una cu nume de desene animate (ORA Funky Cat)? 4.5 stele pentru tinuta de drum in conditiile in care inclusiv denivelarile minore se resimt in habitaclu? PS: Este extrem de amuzant sa vad cum cel mai vandut model electric din 2022, de pe piata europeana, desi concureaza cu acest Volvo travestit, nu este mentionat nici macar in trecere. Prin urmare, nu pot sa afirm decat ca acest test ar fi avut mai multa credibilitate daca ar fi fost publicat de 1 aprilie.

  • Andrei, marţi, 04.04.2023 18:02

    400CP si 180km/h viteza maxima, intr-un Volvo. O alaturare imposibila si perfect fara sens, intr-o lume tot mai lipsita de sens.

  • @andrei, miercuri, 05.04.2023 01:35

    sunt sigur ca cu un laptop poti da drumul la caluti sa zburde la maxim. totusi daca volvo erau "legali" limitau viteza la 130km/h.

  • Andrei, miercuri, 05.04.2023 16:24

    De ce ai vrea sa faci asta cu un Volvo, o masina plictisitoare, pentru familii? Nu inteleg de ce se ajunge la puteri atat de mari in cazul masinilor de genul acesta, conduse de soferi ce merg la birou/ scoala.

  • deputy, joi, 06.04.2023 15:03

    "Capacitate brută baterie (kWh) 78" probabil 78 kW. rugam autorul sa corecteze