Motor / Transmisie
Așa cum, probabil, ați bănuit deja, sub designul subtil al lui C40 se află elemente familiare, împrumutate de la fratele mai în vârstă. Din fericire, elementele familiare vizează și trenul de propulsie. Pentru că aceleași două opțiuni oferite pe XC40 Recharge se regăsesc și în configuratorul lui C40, la secțiunea „tren de rulare”.
Astfel, gama începe cu un model cuminte, cu 231 CP și 330 Nm cuplu. Resursele pot fi trimise exclusiv pe puntea față, grație unui motor electric amplasat acolo. Cum viața nu are sens fără drama de care vorbeam mai sus, cei de la Volvo oferă și o versiune... „sărită de pe fix”. Dar în sensul bun.
Aceasta are două motoare electrice, unul pe fiecare axă, fiecare dezvoltând 204 CP. Așadar, avem un total de 408 CP, 660 Nm și tracțiune integrală. Fix această configurație ne-a fost oferită și nouă pentru test și nu am fost dezamăgiți.
Livrarea resurselor este, pe alocuri, brutală, dar și foarte liniară, așa cum ne-au obișnuit modelele electrice. Mai mult, având la dispoziție o transmisie cu o singură treaptă, nu putem vorbi de liniaritatea schimburilor sau de vreun fel de sincopă în accelerație. Totul depinde de cum dozezi forța din gleznă sau de cât porți la picior. La mărimea 45, subsemnatul s-a găsit în postura de a căuta frenetic frâna în destul de multe ocazii.
Din moment ce Volvo C40 Recharge nu vine cu o multitudine de moduri de condus (nu există mod Sport), totul trebuie făcut aproape analog. Pedala de accelerație este, practic, un potențiometru care poate livra toate resursele mașinii instantaneu sau poate ține caii în frâu, în funcție de cât de încet apeși accelerația.
Prima oară când te pui la drum, s-ar putea să nu fii chiar conștient de ce poate acest Volvo cu alură de coupe. Însă, imediat ce te-ai obișnuit cu belșugul de resurse, s-ar putea să devii unul dintre puținii huligani cu Volvo de pe drum. Posibil să fie și de la izbirea repetată a capului de tetiere, la fiecare accelerare bruscă. Sunt suficiente resursele? Oho! Ar putea fi suficiente pentru două mașini electrice de talia asta.
E o masina simpatica FOC, cu autonomie destul de buna, SIGURA, ce va atrage o clientela pe masura. Pretul ar putea sa-i sperie putin pe cei care nu sunt obisnuiti cu modelele VOLVO. MULT SUCCES!!!