Consum
Estimările oficiale Volvo spun că acumulatorul de 75 kWh utili, amplasat în podeaua mașinii, ar trebui să îți ofere o autonomie de circa 500 de kilometri cu un plin. Ca de obicei, asta s-a dovedit o estimare optimistă în realitate.
Teoretic, pentru a atinge astfel de numere, ar trebui să ai un consum mediu de 15 kWh/100 kilometri, număr care nu a fost prea des observabil în instrumentarul de bord. Pe parcursul testului, temperatura exterioară a fost aproape perfectă pentru a conduce o electrică, cu o medie de circa 20 de grade Celsius. În oraș, consumul lui C40 a fost de aproximativ 20 kWh/100 km, ceea ce se traduce într-o autonomie realistă de circa 375 de kilometri.
O secțiune de drum național de circa 45 de kilometri a dezvăluit un consum mediu de 15.8 kWh/100 km (475 kilometri autonomie), în timp ce autostrada a dus lucrurile la 23.8 kWh/100 km (315 kilometri autonomie), la o viteză medie de 130 km/h. Așadar, nu am nimerit exact cifrele pretinse de producătorul suedez, dar nici nu am fost foarte departe per total.
Chiar și așa, e important de notat că nu am menajat mașina în niciun moment, iar modelul nostru de test era echipat cu anvelope de vară, eficiente.
Am putea spune, astfel, că C40 Recharge Twin Motor s-a descurcat, totuși, foarte bine, având în vedere că are la dispoziție mult mai multă putere decât oricare altă mașină premium disponibilă în România în acest segment. Astfel, ne putem uita direct la modele precum Mercedes-Benz EQA sau Audi Q4 e-tron Sportback, acestea fiind singurele opțiuni ce bifează ambele criterii (premium, SUV compact coupe).
Astfel, conform celor de la Mercedes-Benz, EQA 350, cel mai puternic model pe care îl poți cumpăra în România în acest moment, are un consum estimat la o medie de 17.5 kWh/100 kilometri, exact la fel ca Audi Q4 e-tron 50 quattro Sportback.
Audi are cel mai generos pachet de baterii, cu o capacitate utilizabilă de 76.6 kWh, urmat de Volvo C40 cu ai săi 75 kWh și de EQA cu 66.5 kWh. Astfel, și autonomiile celor trei diferă. Dacă suedezul pretinde 500 de kilometri cu o singură încărcare, EQA 350 4Matic anunță 409 kilometri, urmat de Q4 e-tron 50 quattro cu 422 kilometri.
Cât despre încărcare, Volvo se mândrește cu maxim 150 kW de la o priză rapidă, ceea ce îi permite o alimentare în doar 40 de minute, până la 80%. Când vorbim despre o priză AC, încărcarea se face cu maxim 11 kW.
E o masina simpatica FOC, cu autonomie destul de buna, SIGURA, ce va atrage o clientela pe masura. Pretul ar putea sa-i sperie putin pe cei care nu sunt obisnuiti cu modelele VOLVO. MULT SUCCES!!!