Interior
Interioarele mașinilor electrice din prezent sunt tot mai minimaliste, dar Volvo duce acest minimalism la extrem, odată cu EX30.
Instrumentarul de bord lipsește cu desăvârșire, în partea din față ai un singur soundbar, semnat de Harman Kardon, care se întinde pe aproape toată lățimea bordului. Singurul ecran pe care îl primești este cel din centrul planșei de bord, care este, de fapt, creierul mașinii.
Dar despre el vom vorbi puțin mai încolo.
Revenind, în interior găsești foarte multe materiale reciclate și reciclabile. Spre exemplu, tapițeria scaunelor are în componență fibre de denim, iar ornamentele sunt din rame de termopan reciclate.
Materialele și finisajele se încadrează, fără probleme, în categoria premium. Sunt plăcute la atingere, mai ales mânerele metalice cu ajutorul cărora deschizi portierele.
Poți număra pe degetele de la o singură mână butoanele fizice pe care le regăsești în Volvo EX30. Două dintre ele se găsesc pe cotiera centrală și cu ajutorul lor acționezi geamurile electrice.
Acest habitaclu aerisit are și un mare avantaj: foarte multe spații de depozitare generoase. În partea frontală a tunelului median poți stoca două telefoane mobile, iar suporturile pentru pahare culisează din cotiera centrală.
În față, pasagerii au destul de spațiu, dar, în spate, cei cu o înălțime peste medie, se vor simți puțin claustrofobi.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 318 litri. Dacă vrei mai mult, sub podea mai ai un spațiu de 7 litri, unde poți depozita, spre exemplu, cablurile de încărcare. Și pentru că în față nu există un motor, ai și sub capotă un mic spațiu de depozitare, sau frunk dacă vrei.
DS3 electric propune un portbagaj de 350 litri, Jeep Avenger poate "înghiți" cel puțin 355 de litri de bagaje, iar Kia Niro EV conduce clasamentul cu un portbagaj de 475 de litri.
M-am uitat la prezentarea video. Deci e o masina foarte mica. E incredibil unde s-a ajuns. Sa ceara cineva 50k Eur pt o asemenea masina cu dimensiuni mai mici decat un Polo e uluitor.