Tehnologie
Singurul ecran pe care îl primești este display-ul central al sistemului multimedia, care are o diagonală de 12.3 inch. Pe scurt, se comportă ca o tabletă, se mișcă foarte bine și este ușor de folosit. Odată ce ai trecut prin toate sub meniurile pentru a-i descoperi toate secretele.
Acest display este și creierul mașinii. De aici reglezi oglinzile exterioare, deschizi torpedoul și tot de aici interacționezi cu funcțiile sistemului de climatizare. La drum lung, cel puțin această ultimă operațiune, îți cam distrage atenția, ce-i drept.
De asemenea, mi-a luat puțin până am găsit de unde reglez oglinzile exterioare. Am inclus acest detaliu și în clipul video de prezentare, pentru a-ți fi mai ușor dacă te regăsești în aceeași situație ca și mine.
Instrumentarul de bord digital a fost integrat în acest display. Viteza de deplasare, nivelul de încărcare al bateriei, autonomia, consumul și treapta în care te afli, toate sunt afișate în partea superioară a ecranului.
Cea mai mare zonă a ecranului este rezervată pentru sistemul multimedia propriu zis. Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este standard, dar sistemul prezent pe Volvo EX30 este bazat pe Android Automotive.
Cu alte cuvinte, are toate aplicațiile Google pe care le cunoști deja, inclus Maps și Youtube. Atunci când setezi o destinație, sistemul de navigație calculează nivelul bateriei și autonomia pe care o vei avea când ajungi și, după cum bine am descoperit, este foarte precis.
Dacă ai nevoie de încărcare, sistemul de navigație îți afișează stațiile pe care le ai pe traseu.
Și cât timp aștepți ca bateria să se încarce, poți să te uiți la un podcast sau la orice alt material video pe Youtube. În acest fel, parcă timpul trece mai repede.
Ca să nu rămâi fără baterie la telefon, în fața tunelului median ai o zonă de încărcare prin inducție. Nu lipsesc porturile USB-C, dacă vrei să încarci mai multe telefoane deodată.
M-am uitat la prezentarea video. Deci e o masina foarte mica. E incredibil unde s-a ajuns. Sa ceara cineva 50k Eur pt o asemenea masina cu dimensiuni mai mici decat un Polo e uluitor.