4.4
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, vineri, 27 iunie

Mjölnir

În mitologia nordică, zeii erau cunoscuți pentru puterea lor imensă și forța neclintită. Au devenit atât de populari, încât au fost transformați în supereroi și introduși în universul cinematic, unde au devenit niște personaje extrem de îndrăgite.

Thor, zeul tunetului și aducătorul furtunilor este cu siguranță cel mai cunoscut. La fel de cunoscută este și arma sa, ciocanul Mjölnir, cu care putea invoca fulgere. Avansăm în zilele noastre, iar Volvo a creat ceva ce pare să fi fost luat direct din departamentul de inginerie al Asgardului: EX90.

Și dacă Thor ar putea fi comparat cu Volvo XC90 (care chiar dacă nu este cel mai vândut model al mărcii suedeze, este cu siguranță cel mai cunoscut și iubit), atunci EX90 este clar Mjölnir.

Și spun asta pentru că chiar dacă acest ciocan este mereu asociat cu Thor, a devenit atât de popular încât putem spune că are propria personalitate. Astfel, chiar dacă la prima vedere, EX90 pare că este doar un derivat din XC90, acest lucru nu este adevărat. Modelul electric este o nouă generație, făcut pe o platformă dedicată.

Spre deosebire de Mjölnir, EX90 nu invocă furtuni. Este un ciocan de altă natură, care folosește electricitatea în locul puterii divine și care își livrează forța prin motoare electrice, capabile să o propulseze înainte cu grația tăcută a unui zeu.

Dar merită acest nou Volvo un loc printre măreții legendelor nordice? Pentru a afla răspunsul, ți-am pregătit și o prezentare video cu noul Volvo EX90.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI VOLVO EX90

  • aha, vineri, 27.06.2025 13:58

    Pe ce va bazati atunci cand afirmati ca XC90 este "este cu siguranță cel mai cunoscut și iubit" Volvo? "Asa cred eu" nu se pune. PS: Lansarea acestei masini a fost amanata pentru unul sau chiar doi ani, nu mai imi aduc bine aminte, din cauza faptului ca suedezii nu reuseau sa ii dea de fapt softului. Asta intr-o perioada in care Volvo ocupa deja ultimele pozitii in topul fiabilitatii. Prin urmare, nu pot decat sa le urez mult noroc celor care vor cumpara un EX90.

  • Flo, vineri, 27.06.2025 14:03

    Grotesc este interiorul.

  • Andrei, vineri, 27.06.2025 14:41

    Ce nu inteleg eu este de ce fac masini cu motoare de 400-500CP, pe care le limiteaza la 180km/h si ofera autonomie de doua ore de mers pe autostrada cu 130km/h. Pana la urma ar trebui sa fie o masina de drum lung si e un Volvo, nu o masina sport.

  • Kap, vineri, 27.06.2025 14:42

    ”Volvo EX90 vine [...] cu o baterie de 111 kWh (capacitate brută), din care pot fi utilizați 107 kWh. Astfel, modelul suedez are o autonomie WLTP de 614 kilometri, iar în ciclul urban între 780 și 817. Consumul oficial declarat de cei de la Volvo este de 20.8 kWh/100 km.” 107 kWh / 20,8 kWh / 100km ~ 514 km autonomie Pare că au trecut de filtrul jurnalistic multe exagerări menite să coafeze ”ciocanul” electric al lui Geely în Europa. Bine, la peste 100.000 de euro n-o să aibă multă lume dileme cu ”Alt X” ăsta, dar măcar de dragul de a nu înghiți orice chiftea suedeză de marketing sino-nordic.

  • un cetatean, vineri, 27.06.2025 15:13

    Interiorul o fi de calitate, dar stilul sec cu ecran mic si tableta verticala este super comun pe multe electrice si nu numai, pacat de exterior, pacat de pret, pacat de multitudinea de probleme de soft de la acest model, 2 ani au intarziat productia, pe 2025 s-au vandut doar cateva mii, de inteles .

  • Jian de la Calafat, vineri, 27.06.2025 15:20

    Din bară în bară, un afrönt adus automobilului.

  • aha, vineri, 27.06.2025 15:22

    @un cetatean Intr-adevar, Volvo a vandut in perioada ianuarie - mai 2025 doar 5.661 de masini. Un esec total in comparatie cu XC90, care a bifat 44.384 de comenzi. Ba chiar mai mult decat atat, suedezii au vandut doar in mai 2025 mai multe XC90-uri (8.794) decat EX90-uri in perioada ianuarie - mai 2025 (5.661).

  • @toti expertii, vineri, 27.06.2025 17:30

    Intarzierile fabricatiei si livrarilor au fost datorita complexitatii masinii. Foarte multe probleme cu softurile a avut si XC90 prima generatie din 2015 dupa lansare, pana l-au "reglat". Cred ca orice model nou la orice producator, va avea probleme. In top la recall in ultimii 5 ani nu e Volvo, ci Mercedes, BMW. Sunt sigur ca si masina asta va avea destule probleme, la fel ca si EX30 la inceput. Din pacate au vrut sa o faca cat mai simpla si au renuntat la butoanele fizice. Asta e un mare dezavataj. Cat despre putere si limitare la 180 km/h, se pare ca multi nu inteleg aspectele: siguranta si unde circulati voi asa cu peste 150 km/h in mod regulat, ca sa va deranjeze limita de 180 km/h? Deja la 180 km/h daca lovesti sau te loveste o masina din asta esti praf. Si la 100km/h iesi sifonat tare. Masina e faina, dar nu va avea trece la romani. E pentru alte piete.