
Motor / Transmisie
Volvo EX90 este disponibil în două versiuni și anume Twin Motor și Twin Motor Performance. În timp ce ambele vin la pachet cu două motoare electrice (unul pe puntea față, unul pe puntea spate) diferența de putere și de accelerație este mare. Twin Motor Performance are 517 CP, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 4.9 secunde.
Eu am testat versiunea cea mai lentă, dar expresia asta nu îi face cinste modelului. Pentru că tot am avut la dispoziție 408 cai putere și un cuplu motor de 770 Nm. Practic, în utilizarea zilnică, nu vei simți niciodată nevoia de acei 109 cai putere în plus pe care îi aduce versiunea Performance.
Volvo EX90 nu vine cu padele pentru reglarea frânării regenerative și nici nu are vreun mod special cum vedem la multe vehicule electrice. Totuși, modelul suedez vine cu funcție de One-Pedal Drive, iar asta înseamnă că atunci când ridici piciorul din accelerație, mașina va începe să frâneze pentru a recupera energie. Îmi place mult că până și acest proces, care la multe modele este agresiv, este foarte lin și calm în EX90.
Chiar dacă ai toată această putere impresionantă la dispoziție, Volvo EX90 nu este genul de mașină care să te înfigă în scaun violent. Vei vedea în instrumentarul de bord cum viteza de deplasare crește impresionant, dar mașina te va face mereu să te simți liniștit și în control.
Putem spune că EX90 se comportă cam ca orice model Volvo din ultimii 10 ani. Mă refer că nu îți va crea surprize de niciun fel. Este o mașină care îți va oferi o senzație de liniște și siguranță cum rar vei găsi.
Mai mult, EX90 este un model cu care vei parcurge sute de kilometri într-o zi fără să simți urme de oboseală. Nu ai moduri de rulare, pentru că să fim serioși, chiar nu simți nevoia să pui această mașină în modul Sport. Apreciez că și frânarea este minunată, în sensul în care trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică se face foarte lin.
Singurul lucru pe care îl poți modifica din punct de vedere dinamic este legat de tracțiunea integrală. Spun asta deoarece mașina are un buton special prin care să activezi funcția Constant AWD, pentru că în rest, doar motorul de pe puntea spate își face treaba. Desigur, ambele vor interveni atunci când accelerezi tare cu un Volvo EX90.
Pe ce va bazati atunci cand afirmati ca XC90 este "este cu siguranță cel mai cunoscut și iubit" Volvo? "Asa cred eu" nu se pune. PS: Lansarea acestei masini a fost amanata pentru unul sau chiar doi ani, nu mai imi aduc bine aminte, din cauza faptului ca suedezii nu reuseau sa ii dea de fapt softului. Asta intr-o perioada in care Volvo ocupa deja ultimele pozitii in topul fiabilitatii. Prin urmare, nu pot decat sa le urez mult noroc celor care vor cumpara un EX90.