Motor / Transmisie

4.5

Volvo EX90 este disponibil în două versiuni și anume Twin Motor și Twin Motor Performance. În timp ce ambele vin la pachet cu două motoare electrice (unul pe puntea față, unul pe puntea spate) diferența de putere și de accelerație este mare. Twin Motor Performance are 517 CP, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 4.9 secunde.

Eu am testat versiunea cea mai lentă, dar expresia asta nu îi face cinste modelului. Pentru că tot am avut la dispoziție 408 cai putere și un cuplu motor de 770 Nm. Practic, în utilizarea zilnică, nu vei simți niciodată nevoia de acei 109 cai putere în plus pe care îi aduce versiunea Performance.

Volvo EX90 nu vine cu padele pentru reglarea frânării regenerative și nici nu are vreun mod special cum vedem la multe vehicule electrice. Totuși, modelul suedez vine cu funcție de One-Pedal Drive, iar asta înseamnă că atunci când ridici piciorul din accelerație, mașina va începe să frâneze pentru a recupera energie. Îmi place mult că până și acest proces, care la multe modele este agresiv, este foarte lin și calm în EX90.

Chiar dacă ai toată această putere impresionantă la dispoziție, Volvo EX90 nu este genul de mașină care să te înfigă în scaun violent. Vei vedea în instrumentarul de bord cum viteza de deplasare crește impresionant, dar mașina te va face mereu să te simți liniștit și în control.

Putem spune că EX90 se comportă cam ca orice model Volvo din ultimii 10 ani. Mă refer că nu îți va crea surprize de niciun fel. Este o mașină care îți va oferi o senzație de liniște și siguranță cum rar vei găsi.

Mai mult, EX90 este un model cu care vei parcurge sute de kilometri într-o zi fără să simți urme de oboseală. Nu ai moduri de rulare, pentru că să fim serioși, chiar nu simți nevoia să pui această mașină în modul Sport. Apreciez că și frânarea este minunată, în sensul în care trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică se face foarte lin.

Singurul lucru pe care îl poți modifica din punct de vedere dinamic este legat de tracțiunea integrală. Spun asta deoarece mașina are un buton special prin care să activezi funcția Constant AWD, pentru că în rest, doar motorul de pe puntea spate își face treaba. Desigur, ambele vor interveni atunci când accelerezi tare cu un Volvo EX90.

  • aha, vineri, 27.06.2025 13:58

    Pe ce va bazati atunci cand afirmati ca XC90 este "este cu siguranță cel mai cunoscut și iubit" Volvo? "Asa cred eu" nu se pune. PS: Lansarea acestei masini a fost amanata pentru unul sau chiar doi ani, nu mai imi aduc bine aminte, din cauza faptului ca suedezii nu reuseau sa ii dea de fapt softului. Asta intr-o perioada in care Volvo ocupa deja ultimele pozitii in topul fiabilitatii. Prin urmare, nu pot decat sa le urez mult noroc celor care vor cumpara un EX90.

  • Flo, vineri, 27.06.2025 14:03

    Grotesc este interiorul.

  • Andrei, vineri, 27.06.2025 14:41

    Ce nu inteleg eu este de ce fac masini cu motoare de 400-500CP, pe care le limiteaza la 180km/h si ofera autonomie de doua ore de mers pe autostrada cu 130km/h. Pana la urma ar trebui sa fie o masina de drum lung si e un Volvo, nu o masina sport.

  • Kap, vineri, 27.06.2025 14:42

    ”Volvo EX90 vine [...] cu o baterie de 111 kWh (capacitate brută), din care pot fi utilizați 107 kWh. Astfel, modelul suedez are o autonomie WLTP de 614 kilometri, iar în ciclul urban între 780 și 817. Consumul oficial declarat de cei de la Volvo este de 20.8 kWh/100 km.” 107 kWh / 20,8 kWh / 100km ~ 514 km autonomie Pare că au trecut de filtrul jurnalistic multe exagerări menite să coafeze ”ciocanul” electric al lui Geely în Europa. Bine, la peste 100.000 de euro n-o să aibă multă lume dileme cu ”Alt X” ăsta, dar măcar de dragul de a nu înghiți orice chiftea suedeză de marketing sino-nordic.

  • un cetatean, vineri, 27.06.2025 15:13

    Interiorul o fi de calitate, dar stilul sec cu ecran mic si tableta verticala este super comun pe multe electrice si nu numai, pacat de exterior, pacat de pret, pacat de multitudinea de probleme de soft de la acest model, 2 ani au intarziat productia, pe 2025 s-au vandut doar cateva mii, de inteles .

  • Jian de la Calafat, vineri, 27.06.2025 15:20

    Din bară în bară, un afrönt adus automobilului.

  • aha, vineri, 27.06.2025 15:22

    @un cetatean Intr-adevar, Volvo a vandut in perioada ianuarie - mai 2025 doar 5.661 de masini. Un esec total in comparatie cu XC90, care a bifat 44.384 de comenzi. Ba chiar mai mult decat atat, suedezii au vandut doar in mai 2025 mai multe XC90-uri (8.794) decat EX90-uri in perioada ianuarie - mai 2025 (5.661).

  • @toti expertii, vineri, 27.06.2025 17:30

    Intarzierile fabricatiei si livrarilor au fost datorita complexitatii masinii. Foarte multe probleme cu softurile a avut si XC90 prima generatie din 2015 dupa lansare, pana l-au "reglat". Cred ca orice model nou la orice producator, va avea probleme. In top la recall in ultimii 5 ani nu e Volvo, ci Mercedes, BMW. Sunt sigur ca si masina asta va avea destule probleme, la fel ca si EX30 la inceput. Din pacate au vrut sa o faca cat mai simpla si au renuntat la butoanele fizice. Asta e un mare dezavataj. Cat despre putere si limitare la 180 km/h, se pare ca multi nu inteleg aspectele: siguranta si unde circulati voi asa cu peste 150 km/h in mod regulat, ca sa va deranjeze limita de 180 km/h? Deja la 180 km/h daca lovesti sau te loveste o masina din asta esti praf. Si la 100km/h iesi sifonat tare. Masina e faina, dar nu va avea trece la romani. E pentru alte piete.

  • dan_grc, vineri, 27.06.2025 18:12

    Întârzierile au fost din cauza, nu datorită. Siguranța cu limitarea la 180 pare logică, dar puterea dezvoltată nu mai pare, nu este nevoie de atâta putere când promovezi responsabilitatea și siguranța. Deocamdată rămâne cum am mai spus, bătrânul XC90 se va vinde mult mai bine ca EX90 ( cat o mai putea, varsta e mare ), mare parte din finanțare tot de la termice vine, aici intrând și hibridele, să vedem de unde vor veni banii pentru 100% electric peste ceva ani . Hai ca glumeam, de unde sa vina, de la Geely, singuri sunt morți ca vikingii în deșert.

  • @dan_grc, vineri, 27.06.2025 19:16

    BMW fara China (cea mai mare piata pentru ei, tot morti sunt. Si fara termice. Volvo a renuntat la diesel si respecta normele de poluare Euro 7 deja, BMW nu se incadreaza si are nevoie de mamicuta Von der Leyen care sa ii ajute, ca fara ea, erau iarasi cotizanti la alte amenzi, cu care sunt obisnuiti. Volvo, comparativ cu BMW, desi are putere, nu face reclame agresive si nici nu promoveaza agresivitatea. Sunt convins ca nici de atata putere nu are nevoie. Insa ca achizitie, eu tot pe XC90 PHEV eu as merge. Sunt foarte multumit de T8-ul vechi deja de 8 ani. Nu am nevoie de 421 CP, dar daca vreau sa vad un Bemveu 2.0 DIZAL in oglida retrovizoare, e foarte simplu. Din pacate Volvo a pierdut mult pe partea de marketing. Au bagat multi bani in siguranta si putini in reclame. In zilele noastre reclamele vand. Da-le la papagali senzatia ca pot fi soferi de curse cu 180 CP de la un diesel si gata baietii, dau navala. Vezi cu cine te iei la tranta ca te face un Volvo din asta la liniute. Nu iti zic despre confort, ca tu nu stii ce e ala la sh-uri in care mirosi basinile altora.

  • aha, vineri, 27.06.2025 19:21

    @toti expertii, "E pentru alte piete", desigur. D-aia se inghesuie lumea sa il cumpere. Cat despre "cred ca orice model nou la orice producator, va avea probleme", ei bine, ce crezi tu este complet irelevant. Fie demontezi, cu argumente solide, afirmatiile noastre, fie iei de bune cele spuse de noi, toti expertii. Repeta dupa mine: intre premiera mondiala a noului Volvo EX90 si startul productiei este o diferenta de aproape doi ani, timp in care pretul de vanzare a crescut. In plus, primele exemplare Volvo EX90 au fost livrate cu unele functii dezactivate. Observ ca Silvian Irimia nu a abordat acest subiect catusi de putin, nici macar nu ne-a spus si noua daca si cat de util este acel Lidar. Ca el reprezinta, pana la urma, atat motivul intarzierii livrarilor, cat si punctul forte al acestui Volvo EX90, nu ca, "conectivitatea Apple CarPlay si Android Auto se face wireless". "Conectivitatea Apple CarPlay si Android Auto se face wireless" si la Dacia Duster, daca imi aduc bine aminte. PS: Inainte de a mai face pe interesantul, invata diferenta dintre datorita si din cauza.

  • @aha, vineri, 27.06.2025 19:31

    Doreleeeee, vezi ce marci detin topurile de recalls. Apoi, vii sa ne povestesti. BMW cand au lansat PHEV au informat posesorii sa nu-l incarce ca iau foc, au garla probleme de soft in continuare. Sunt multi producatori care mai intai lanseaza produsele si apoi vin clientii cu probleme.