
Interior
Aș putea spune că interioarele modelelor Volvo sunt unice în industrie și îți dau un aer luxos și premium prin materiale alese cu grijă și simplitate. Putem spune că este foarte asemănător cu acele cabane suedeze simpliste, dar pline de stil și făcute foarte bine din punct de vedere ergonomic. Unde mai pui că în mașina asta te vei simți exact ca într-o cabană de genul, undeva pe munte, izolat de toată agitația urbană.
Spun asta deoarece Volvo EX90 este extrem de bine izolat fonic. Indiferent de viteza cu care te deplasezi, nu vei auzi niciun zgomot deranjant de vânt. Mai mult, EX90 nu are vreun zgomot artifical la rulare, așa cum vedem la alte modele electrice.
Nu cred că am regăsit vreo zonă cu material slab calitativ. Peste tot în zonele superioare ai parte de piele și material moale, în timp ce zonele mediane ale ușilor și bordului sunt acoperite de o inserție de lemn Light Ash. Scaunele, foarte confortabile, vin îmbrăcate într-o tapițerie Nordico Dawn.
Selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, iar asta înseamnă că pe tunelul central ai multe spații de depozitare încăpătoare. Aici regăsim două suporturi de pahare, o cotieră foarte încăpătoare care poate fi împărțită în două zone prin ajutorul unor elemente despărțitoare. Sub zona cu suporturi de pahare mai avem o zonă foarte mare de depozitare, unde regăsim și două porturi de încărcare.
Torpedoul este amortizat și capitonat și este posibil ca la început să nu știi cum se deschide. Asta pentru că el se deschide automat, la apăsarea unei comenzi din sistemul multimedia. Buzunarele din portiere sunt și ele foarte încăpătoare.
Pe locurile din spate nu vei avea nicio problemă când vine vorba de spațiu. Eu, la 1.85 metri, am avut mult spațiu, atât la picioare, cât și la cap. Podeaua din spate este plată, iar locul din mijloc este destul de lat încât bancheta să acomodeze lejer 3 adulți. Desigur, în spate avem și a treia zonă de climatizare, funcție de banchetă încălzită și o cotieră cu două suporturi de pahare.
Mașina mea de test a venit cu 7 locuri. Pentru a intra pe ultimele locuri, care apropo, se ridică sau se coboară electric, al doilea rând de scaune culisează, iar spătarul coboară. Pe ultimul rând nu ai foarte mult spațiu, mai ales la picioare. Totuși, cei ce vor sta aici nu sunt neglijați, deoarece ai guri de ventilație, suporturi de pahare și spații de depozitare.
Cu toate scaunele ridicate, portbagajul are un volum de 324 de litri. Pentru a avea acces la tot acest volum trebuie să privești și sub podeaua portbagajului, pentru că sub acesta se află un spațiu mare de depozitare. Tot în portbagaj ai și butoane cu care poți coborî sau ridica suspensia pe perne de aer, pentru a încărca sau descărca mai ușor bagajele. Apropo, merită menționat că Volvo EX90 are și un frunk (acel spațiu de depozitare de sub capotă) de 49 de litri.
Dacă ai ultimele două locuri rabatate, Volvo EX90 oferă 669 de litri spațiu pentru bagaje, iar dacă rabatezi și bancheta spate, atunci ai un volum de încărcare de 2.107 litri. Comparativ, Mercedes-Benz EQS SUV are un volum al portbagajului de 645 de litri, iar dacă ai și ultimul rând de scaune ridicat, atunci volumul scade la 195 de litri.
Tesla Model X oferă un spațiu ceva mai mic, de 425 de litri, în timp ce portbagajul lui BMW iX are 500 de litri.
Pe ce va bazati atunci cand afirmati ca XC90 este "este cu siguranță cel mai cunoscut și iubit" Volvo? "Asa cred eu" nu se pune. PS: Lansarea acestei masini a fost amanata pentru unul sau chiar doi ani, nu mai imi aduc bine aminte, din cauza faptului ca suedezii nu reuseau sa ii dea de fapt softului. Asta intr-o perioada in care Volvo ocupa deja ultimele pozitii in topul fiabilitatii. Prin urmare, nu pot decat sa le urez mult noroc celor care vor cumpara un EX90.