Tinuta de drum
Noul V60 este, eminamente, un familist, un break ideal, cu un nivel ridicat de confort pentru pasageri. Asta înseamnă că ținuta de drum a fost setată pentru a absorbi cât mai bine neregularitățile suprafeței de rulare.
Mașina poate fi comandată cu trei tipuri de șasiu. Dynamic Chassis este cel oferit standard și este sinonim cu a-i lăsa pe suedezi să decidă ce e mai bine pentru rularea ta de zi cu zi. Mai există și Low Sport Chassis, adică un șasiu ceva mai rigid, coborât cu 15 mm, dedicat celor care optează pentru versiunea sportivă R-Design.
A treia opțiune în ceea ce privește șasiul se numește Four C active Chassis și vine cu amortizoare adaptive și mai multe moduri de rulare. Pe acesta din urmă l-am testat și eu la Barcelona și vă pot spune că oferă unele mici diferențe de rigiditate între Eco, Comfort și Sport. Poate prea mici. E clar că Sport stoarce tot ce e mai bun din șasiul lui V60, însă nu vă imaginați că face din break-ul suedez un rival demn de BMW Seria 3 Touring.
Există în continuare un ruliu clar în virajele abordate cu aplomb, semn că te afli într-un break, nu într-un sedan sportiv. Cu toate acestea, comparativ cu vechiul model, V60 și-a îmbunătățit stabilitatea pe viraje mulțumită noii suspensii spate Integral Link.
Și direcția este mult mai precisă decât în cazul generației anterioare. Intuiește mult mai bine traiectoria și te ajută să te simți mult mai implicat. Din păcate, asistarea sa nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare.
Antifonarea suspensiei este bună, zgomotul transmis în habitaclu la trecerea peste denivelări fiind unul redus. Asta contribuie la sentimentul de mașină premium.
@BM : cred ca ar trebui sa mai aruncati o privire la capitolul preturi , le-ati cam ametit si este confuz. BMW la 43.000 nu poate fi mai "scump" decat V60 la 45.000. Cred ca mai devreme doar ce a-ti dat lista comparativa in stirea cu preturile pt. acest model si din ce vad eu este cel mai SCUMP nu cel mai ieftin dintre competitori. Deci nu stiu daca 5 stele e un punctaj ok aici.