Tehnologie
Atunci când a lansat actualul XC90, Volvo și sistemul său multimedia de 9 inch cu dispunere verticală au făcut o baie de mulțime. Toți au apreciat revoluția tehnologică venită din partea scandinavilor. De asemenea, Volvo a fost și primul care a oferit suport Apple Carplay în segmentul premium, tot prin intermediul acestui sistem multimedia.
Astăzi, la patru ani de atunci, ecranul de 9 inch se regăsește pe aproape toate modelele din gamă, însă nu mai pare atât de spectaculos ca la început. Rivalii germani au contraatacat puternic. Audi folosește două ecrane pe planșa de bord, Volkswagen a lansat un Touareg cu ecran de 15 inch, iar Mercedes a unit două ecrane de 12 inch.
Așadar, competiția este destul de dură, iar Volvo V60 trebuie să îi facă față. Adoptă același ecran de 9 inch, care nu mai pare așa de spectaculos ca în momentul lansării. Cred că evoluția rapidă a tehnologiei ne-a făcut să ne dorim mereu ecrane din ce în ce mai mari. De la cel al telefonului, până la cel al sistemului multimedia al mașinii.
Lăsând această presupusă problemă la o parte, trebuie să spun că ecranul de 9 inch este suficient pentru oricine, are un meniu bine structurat, inspirat de cel al telefoanelor mobile și un buton central, care te aduce mereu pe pagina de pornire. Navigația se mișcă bine, puterea de procesare fiind, în general, una bună.
Sistemul multimedia vine cu o serie de aplicații utile, cum sunt Spotify, Google Search, Wiki Locations, Here Maps și Weather. Utilizarea lor depinde de fiecare țară în parte.
Opțional, clienții pot comanda un sistem audio Bowers& Wilkins, cu o fidelitate foarte bună. Tot opțional, Volvo oferă o climatizare pe patru zone, care include comenzi pentru reglarea temperaturii și a aerului și pentru cei de pe locurile din spate. De asemenea, există și scaune cu încălzire, ventilație și masaj. Acesta din urmă se simte bine și oferă mai multe tipuri de intensitate și de zone de lucru.
Instrumentele de bord clasice pot fi înlocuite cu un ecran digital. Acesta este tot opțional și are un preț destul de accesibil. E drept că nu garantează grafica și complexitatea unui Virtual Cockpit de la Audi. Este configurabil, asta și în funcție de modul de rulare pe care îl alegeți. Spre exemplu, modul Sport va înroși totul dincolo de volan.
Un ultim opțional despre care aș vrea să amintesc este sistemul de Head-Up Display, capabil să arate informații color complexe celui de la volan.
@BM : cred ca ar trebui sa mai aruncati o privire la capitolul preturi , le-ati cam ametit si este confuz. BMW la 43.000 nu poate fi mai "scump" decat V60 la 45.000. Cred ca mai devreme doar ce a-ti dat lista comparativa in stirea cu preturile pt. acest model si din ce vad eu este cel mai SCUMP nu cel mai ieftin dintre competitori. Deci nu stiu daca 5 stele e un punctaj ok aici.