Volvo V90
Societatea secretă
România nu este o țară a break-urilor. Pentru majoritatea șoferilor din țara noastră, "mașină de familie" înseamnă mai degrabă sedanul din care derivă break-ul. Asta pentru că o berlină are talentul de a avea atât un look "sportiv", cât și un portbagaj considerat îndeajuns de mare pentru o familie.
De fapt, ca să fim sinceri până la capăt, termenul pe care-l căutăm este "compromis". Și ar fi bine ca măcar o dată în viață acei tați care au nevoie de o mașină încăpătoare de familie, dar aleg sedanul în fața break-ului, să iasă cu pieptul în față și să recunoască sincer: "Da, am preferat să-mi iau o mașină cu spațiu de bagaje mai mic, deși aveam nevoie acută de asta".
Eventual să pluseze: "Și am făcut asta doar pentru că nu-mi place cum arată break-ul". Ca să terminăm o dată pentru totdeauna cu acuzele înspre șoferițele care-și cumpără mașina "doar după cum arată".
Sunteți la fel. Oricât de mult v-ați alinta.
Una peste alta, însă, mișcarea asta de rezistență are și o fațetă inversă: un soi de "club" al familiștilor care înțeleg, apreciază și iubesc break-urile. Pe care nu le-ar schimba pentru nimic în lume cu altceva. E o comunitate neoficială în care intri de curiozitate, dar de care te îndrăgostești și regreți apoi că n-ai luat decizia mai devreme.
Ei bine, chiar și în acest club există niveluri de membri, așa cum se întâmplă în orice societate. Iar cea mai înaltă treaptă le este rezervată vârfurilor: break-urile de segment mare, acolo unde Seria 5 Touring, A6 Avant și Clasa E Estate au de acum un rival venit dinspre ținuturile nordice. El este Volvo V90, o mașină dedicată celor pentru care mașina de familie trebuie să însemne mai ales liniște, și abia apoi turații.
inca nu am terminat de citit articolul, am trecut de sectiunea motor si observ ca a-ti facut o omisiune importanta, acest motor de 235 de cai are power pulse, adica un rezervor de aer comprimat care iti da un impuls atunci cand accelerezi si reduce semnificativ turbo lagul.