Motor / Transmisie
Despre noua generație de motoare Volvo am mai vorbit pe aici. Atunci când am testat XC90 sau atunci când am scos la plimbare S90, alter ego-ul cu portbagaj (zis și "da, frate, ăsta arată a mașină!") al lui V90. Pe scurt, ca să n-o lungim aiurea: odată cu tăierea legăturilor cu Ford, Volvo a dezvoltat o gamă proprie de motorizări care deocamdată include exclusiv motoare 2.0 diesel și 2.0 benzină. Și care urcă de la 120 CP la 320 CP.
"Cum? Stai așa. Deci 320 de cai putere din 2.0? WTF"? E magie, tinere. Turbocompresor plus supraalimentare egal iubire.
Revenind, Volvo încearcă să simplifice lucrurile și să nu încurce clienții oferindu-le șaptezeci de motoare cu 140 de cilindree diferite.
Pe versiunea V90 D5 testată de noi, am văzut la lucru cel mai puternic diesel din gama Volvo. Un turbodiesel de 2.0 litri care dezvoltă 235 de cai putere la 4000 rpm și 480 Nm la 1750 rpm și care duce resursele către toate cele patru roți cu ajutorul unei transmisii automate cu opt trepte semnată de japonezii de la Aisin.
E o strategie interesantă a celor de la Volvo. Cu 235 CP, suedezii se așează între versiunile apropiate ale germanilor, care vin cu motorizări ce dezvoltă fie 218 CP (A6 sau Seria 5), fie 258 CP (Seria 5 și Clasa E). Dintre acestea, însă, doar BMW 525d vine cu motor de 2.0 litri, restul fiind diesel-uri de 3.0 litri.
Cum se simte cel mai puternic diesel pe V90? Sănătos și sincer. Deși vorbim de patru cilindri, o dată ce ajungi pe la 2000 rpm ești tras în spătarul scaunului dacă apeși cu sârg pedala de accelerație, iar sentimentul continuă până ceva mai sus, spre 3000-3500 rpm, atunci când din cuplu rămâne sunetul propriu diesel-ului și ne îndreptăm mai degrabă liniar spre puterea maximă, atinsă la 4000 rpm. Îmbucurător este faptul că vorbim despre o trasnsmisie automată care e întotdeauna pe fază și care răspunde rapid la fiecare impuls al pedalelor.
Nu vă așteptați însă la explozii. Asta pentru că ansamblul motor-cutie este în largul său la viteze de croazieră și se mulează mult mai bine pe un stil de condus ceva mai așezat.
inca nu am terminat de citit articolul, am trecut de sectiunea motor si observ ca a-ti facut o omisiune importanta, acest motor de 235 de cai are power pulse, adica un rezervor de aer comprimat care iti da un impuls atunci cand accelerezi si reduce semnificativ turbo lagul.