Consum
Cel mai sănătos indiciu legat de faptul că Volvo mizează pe clienții care-și doresc o mașină de familie așezată este faptul că suedezii le oferă acestora o alternativă "cuminte" la rivalii teutoni "nervoși".
De exemplu, Volvo V90 D5 este singurul break de clasă mare premium de peste 200 CP care reușește să coboare sub 5.0 litri/100 km în ceea ce privește consumul mediu mixt. Vorbim chiar de 4.9 litri/100 km, un consum cu nu mai puțin de 0.5 litri mai bun decât cel afișat de versiunea 2.0 diesel de 218 CP a lui Seria 5 Touring, cel mai apropiat rival cu semnalmente asemănătoare. În comparație cu versiunea A6 Avant de 218 CP, Volvo stă mai bine cu 0.4 litri/100 km.
Dacă trecem de cealaltă parte a plajei de putere și luăm ca repere motorizările de 3.0 litri și 258 CP, modelul Volvo este mai bun cu 0.5, respectiv 0.8 litri/100 km decât rivalii Mercedes E350d Estate, respectiv BMW 530d Touring.
În viața reală, V90 se încadrează în limitele normale, logice și așteptate ale consumului unui model care trece ușor peste 1900 de kilograme și scoate peste 230 de cai putere. La drum întins te poți aștepta la un consum care variază între 6 și 7 litri/100 km, în funcție de ritm, iar în oraș vorbim despre cifre care se apropie de 10 litri/100 km, dar care pot să scadă serios dacă aveți grijă la sensibilitatea pedalei.
inca nu am terminat de citit articolul, am trecut de sectiunea motor si observ ca a-ti facut o omisiune importanta, acest motor de 235 de cai are power pulse, adica un rezervor de aer comprimat care iti da un impuls atunci cand accelerezi si reduce semnificativ turbo lagul.