Interior
Profitând de reacțiile în marea lor majoritate pozitive pe care le-a primit marca după lansarea interioarelor noii generații de modele - începând cu SUV-ul XC90, continuând cu familia S90/V90 și terminând cu XC60, suedezii au mers pe cartea sigură și au decis să implementeze pe cel mai mic membru al gamei de eră nouă un interior asemănător.
Nicio surpriză, deci: dacă ai intrat într-un Volvo din epoca "Ciocanul lui Thor", totul ți se va părea foarte familiar. Începând cu display-ul vertical care adăpostește un sistem de infotainment Sensus ușor de utilizat, dar care în curând va deveni și mai prietenos cu șoferii, trecând prin instrumentarul de bord digital cu o calitate grafică de top și terminând cu elemente de finețe, precum forma volanului, cea a butoanelor, detaliile aeratoarelor și chiar și elementele constitutive ale scaunelor. Acestea din urmă primesc ceva mai multă culoare și mai multe inserții care au rolul de a atrage tinerii, fiind oglindă a "jocului" plafon-caroserie în culori contrastante. Nu și pe mașina de test, însă, acolo unde scaunele din piele crem au rămas simple.
Ornamentele interioare prin care clienții își pot personaliza mașinile sunt și ele interesante. În mașina de test am avut un aluminiu texturat care a venit la pachet cu un feeling "industrial" (botezat Urban Grid în vocabularul de marketing), însă celelalte opțiuni includ lemnul (pe versiunea superioară Inscription) sau un alt tip de aluminiu pe R-Design. Toate sunt materiale reale, nu copii mai mult sau mai puțin reușite, ceea ce contribuie la sentimentul de calitate pe care-l ai la interior.
Apropo de calitate, XC40 este în mod evident fratele mai mic al lui XC90 și XC60. Dacă multe dintre elemente au fost preluate fără menajamente din segmentele superioare și grefate în SUV-ul compact suedez (gurile de aerisire sunt un exemplu excelent în acest sens, feeling-ul pe care-l ai la manevrarea comenzilor deschis/închis fiind unul de înalte calitate și de execuție impecabilă), există câteva detalii care oglindesc prețul mai scăzut al lui XC40 în raport cu frații săi mai mari. Comenzile de pe volan, de exemplu, sau materialele regăsite pe consola centrală în zona care permite încărcarea telefonului mobil. La acest capitol intră și "cheia"-telecomandă, moștenită din gama superioară, dar construită dintr-un plastic de calitate inferioară modelelor mai mari din familie.
Per total, însă, XC40 respiră simplitate scandinavă, reușind să ducă mai departe atmosfera nordică atât de specifică modelelor Volvo. Iar atmosfera se trăiește, e un cumul de factori a căror rețetă pare că e știută doar designerii mărcii nordice.
La nivel de spațiu pentru pasageri și bagaje, XC40 nu iese în evidență nici negativ, nici pozitiv din media segmentului. Trebuie însă subliniate multiplele spații de depozitare de la interior, capitol la care XC40 își bate orice rival. De exemplu, în buzunarele ușilor intră un laptop de dimensiuni mari și accesoriile acestuia, iar pe consola centrală există ascuns chiar și un coș(uleț) de gunoi cu capac care poate fi o soluție excelentă pentru menținerea curățeniei din mașină.
Doar in Romania putea sa primeasca nota asta slaba la test drive, bine @automarket! Keep up with the good work!