Calitate / Pret
Comparația prețurilor cu rivalii germani din segment ascunde un avantaj din start pentru Volvo XC40. Pentru că modelul suedez oferă în versiunea de bază (numită chiar Base) o mulțime de elemente tehnologice, de siguranță și de confort care la concurenți costă bani grei.
De exemplu, un XC40 standard include ceasuri de bord digitale, display-ul central vertical, faruri LED cu fază lungă automată, frânare automată de urgență în caz de accident, asistent la păstrarea benzii de rulare, cititor de indicatoare rutiere, jante de 17 inch, duze de spălare a parbrizului integrate în brațul ștergătorului, buton de start și lumini ambientale. Un "pachet" de opțiuni care la mărcile concurente costă către 10.000 de euro în unele cazuri.
Ei bine, chiar și așa, XC40 rămâne în general mai accesibil în versiunile sale standard decât concurenții săi germani, singurele alternativă mai ieftină fiind variantele "basic" ale lui Jaguar E-Pace și Mercedes GLA.
Versiunea testată de noi - diesel de 190 CP cu integrală și cutie automată - costă în versiunea de bază 39.500 de euro și este mai ieftină decât alternativele de bază Audi Q3 (+300 de euro), BMW X1 (+2000 de euro) și BMW X2 (+3000 de euro). Jaguar E-Pace D180 e mai ieftin cu 1400 de euro, în timp ce GLA costă cu 400 de euro mai puțin.
Dar niciuna dintre aceste mașini nu oferă însă o listă atât de bogată în echiparea standard. Ba chiar aș îndrăzni să spun că sunt atât de departe de XC40 la acest capitol, încât modelul suedez concurează la preț mai degrabă cu un VW Tiguan echipat serios decât cu rivalii premium în versiunile lor "chele".
De menționat aici și că, odată cu lansarea noilor motorizări de bază din gamă, prețul de pornire al lui XC40 a scăzut simțitor de la 42.000 de euro (cât era la lansare pentru dieselul testat de noi în echipare medie Momentum) la 31.000 de euro (pentru 1.5 benzină turbo de 156 CP cu transmisie manuală și tracțiune față, echipare Base). O sumă care arată ceva mai digerabil atunci când iei lista de prețuri la analizat.
Doar in Romania putea sa primeasca nota asta slaba la test drive, bine @automarket! Keep up with the good work!