4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 19 aprilie

Primul „Sleeper” suedez

Istoria lui Volvo XC40 este una de succes, chiar dacă nu se întinde pe o perioadă foarte lungă. Dezvăluit inițial în 2017, acesta venea să umple un gol în gama producătorului suedez, unul esențial în lumea auto a zilei de astăzi, când toată lumea vrea să conducă un SUV sau crossover.

Segmentul compact este în plină expansiune, iar XC40 s-a încadrat la fix încă de la lansare. Fiind și unul dintre cele mai ieftine modele oferite de Volvo, companie în căutare de clienți noi pe toate piețele, nu a durat mult până când mezinul familiei a devenit un nume foarte cunoscut și apreciat.

Inițial, XC40 a fost dezvoltat cu motoare termice în minte. În anii pre-2017, nu multă lume prevedea viitorul electrificat din zilele noastre. Timpurile se schimbă rapid, iar XC40 este acum un model versatil, care adoptă electrificarea în toată puterea ei, fiind oferit sub numele Recharge, cu un tren de rulare pur electric și o baterie masivă în podea.

Și, pentru că Thor trebuia să fie mândru, suedezii nu s-au zgârcit cu caii putere și au făcut din micul crossover, o adevărată rachetă. Cum ar spune americanii, un adevărat „Sleeper”, adică o mașină cu multă putere, care nu trădează nimic dacă o privești din exterior.

PREZENTAREA COMPLETĂ A MAȘINII TESTATE:

  • Snow, marţi, 19.04.2022 12:25

    Frumoasa, rapida, sigura dar ... scumpa si nefolositoare !

  • Andrei, miercuri, 20.04.2022 17:15

    Un Volvo care prinde 100km/h in 5 secunde, qui prodest? Ah, inca o masina de 4.4/5. Concluzia acestui site: toate masinile sunt la fel.

  • @snow, sâmbătă, 23.04.2022 09:15

    Tu poti lua un BMW diesel, ieftin si foarte folositor.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:17

    Da, este o masina impresionanta :) Cred ca te-ai distrat la teste