Motor / Transmisie

5.0

Așadar, vorbim de prima mașină electrică oferită de Volvo clienților săi. Nu e un lucru ușor de făcut, mai ales dacă te gândești la faptul că XC40 este unul dintre cele mai noi nume din arsenalul companiei scandinave.

Cine e puștiul ăsta teribil care vrea să convingă clienții Volvo să treacă pe electricitate? Dar, mai important, poate face asta?

Ei bine, da. Cel puțin în configurația pe care am primit-o eu la test. De ce? Pentru că vorbim de versiunea de top disponibilă în acest moment în românia, un model cu două motoare electrice, tracțiune integrală și nu mai puțin de 408 CP la dispoziție.

Această valoare face din Volvo XC40 Recharge unul dintre cele mai puternice modele produse vreodată de compania suedeză. Fiecare punte are un motor de 204 CP, iar cuplul maxim oferit de această combinație este de 660 Nm.

Având în vedere că vorbim de motoare electrice, cuplul este livrat instantaneu, motiv pentru care Volvo a considerat de bun augur să monteze pe XC40 Recharge roți cu anvelope mai late pe spate (255 vs 235 pe față) pentru a nu pierde aderența sub accelerare puternică.

Într-adevăr, livrarea resurselor este, pe alocuri, brutală, dar și foarte liniară, așa cum ne-au obișnuit modelele electrice. Mai mult, având la dispoziție o transmisie cu o singură treaptă, nu putem vorbi de liniaritatea schimburilor sau de vreun fel de sincopă în accelerație. Totul depinde de cum dozezi forța prin intermediul gleznei „proprii și personale.”

E important de menționat că, dacă 408 CP sunt prea mulți pentru tine (și e foarte probabil să nu ai nevoie de atât de multă putere), gama XC40 Recharge include și o versiune cu tracțiune față și un singur motor electric, de 231 CP și 330 Nm cuplu.

Vei merge constant cu XC40 Recharge, cu toate armele încărcate și gata de atac. Pedala de accelerație este, practic, un arici pe care trebuie să ai grijă cum „calci”, ca să nu ai de suferit. La primul contact cu ea s-ar putea să nu îți dai seama exact cam cât de agilă poate fi această mașină. Asta pentru că, până pe la jumătatea cursei lucrurile s-ar putea să se simtă ca în orice mașină termică decentă: accelerația e lină, vioaie, dar fără smuciri de ritm. Totul se schimbă imediat după acest prag. Dacă ai curajul să apeși brusc până la fund, îți garantez că prima oară te vei lovi cu capul de tetiera. Ar fi bine să o ai reglată corespunzător!

Accelerația lui XC40 Recharge Twin motor este brutală și nu o dată am auzit anvelopele protestând. E de ajuns să accelerezi cu nesaț o singură dată și vei înțelege de ce mașina asta vine cu anvelope de lățimi diferite.

  • Snow, marţi, 19.04.2022 12:25

    Frumoasa, rapida, sigura dar ... scumpa si nefolositoare !

  • Andrei, miercuri, 20.04.2022 17:15

    Un Volvo care prinde 100km/h in 5 secunde, qui prodest? Ah, inca o masina de 4.4/5. Concluzia acestui site: toate masinile sunt la fel.

  • @snow, sâmbătă, 23.04.2022 09:15

    Tu poti lua un BMW diesel, ieftin si foarte folositor.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:17

    Da, este o masina impresionanta :) Cred ca te-ai distrat la teste