Tinuta de drum
Spre deosebire de rivalii săi, care par să fie deciși să ofere cât mai multe moduri de condus, Volvo XC40 are, practic, unul singur. Da, dacă intri în meniul sistemului multimedia vei găsi un buton care, teoretic, face mașina mai eficientă, dar acesta nu e neapărat un nou mod de condus, ci doar o metodă de a economisi energie oprind sistemul de climatizare. Probabil, același efect ar putea fi obținut din butoanele de sub ecran.
Suspensia a fost, evident, ranforsată pentru a face față celor 500 de kilograme aduse de pachetul de baterii ascunse în podea. Asta se simte chiar și peste cele mai mici denivelări, acolo unde rigiditatea adăugată se transformă în vibrații resimțite în habitaclu.
E o problemă pe care o au cam toate mașinile electrice care rulează pe platforme termice modificate. Chiar și așa, ruliul este ținut surprinzător de bine sub control, iar XC40 dă impresia de supravirare dacă accelerezi în mijlocul virajului. Cu siguranță e unul dintre cele mai distractive modele suedeze pe care le-am condus în ultimii ani. Iar faptul că arată ca orice alt Volvo XC40 de pe stradă îl face și mai apetisant, știind că vei lua prin surpridere șoferii care vor „să te învețe o lecție”.
Direcția lui XC40 este ușor artificială și moale, iar asta înseamnă că mașina nu se va grăbi să răspundă comenzilor tale. De aceea îți recomand să ai grijă, mai ales atunci când accelerezi brusc.
Pedala de frână este iarăși un pic diferită, fiind foarte sensibilă, mai ales pe prima parte a cursei. Cea mai mică atingere te va face să reevaluezi foarte repede cât de aproape se află mașina din spate.
Frumoasa, rapida, sigura dar ... scumpa si nefolositoare !