Volvo XC40

2.0 Benzina Turbo (T4) 190CP 4x4 Aut8 R-Design

Motor / Transmisie

4.0

Între timp, mașina pe care am testat-o în toamna lui 2019 este o "benzină" de putere medie. Una dintre alternativele care va reuși să-i mulțumească atât pe clienții care vor să simtă senzații dinamice coerente la nevoie, cât și pe cei care se uită încă la cifrele de consum cu atenție și îngrijorare.

Oficial, denumirea acestei versiuni este T4 (testată aici în echiparea de top R-Design) și oferă un motor de 2.0 litri turbo cuplat cu o transmisie automată cu 8 trepte și care trimite resursele spre ambele punți cu ajutorul unui sistem de tracțiune integrală permanentă. În gamă există și versiunile T3, cu un motor de 1.5 litri turbo de 163 CP și roți motrice față, și T5 - cu același 2.0 turbo de pe T4, dar cu performanțe mai apăsate.

Combinația motor - transmisie este una reușită pe XC40, iar senzația pe care am avut-o pregnant este că dimensiunile compacte ale mașinii și confortul interior se asortează interesant cu potențialul dinamic ridicat al motorului de sub capotă. Pentru că 190 de cai putere pot să nu pară mulți la prima vedere, dar ei mișcă alert și plăcut la nevoie și dinamizează o mașină care are o masă proprie de 1650 de kilograme. 

Așadar, dacă îți plac senzațiile plăcute oferite de un motor viu, dar fără pretenții sportive dedicate, această versiune e pentru tine. Apropo de pretenții sportive, există și limitări din punctul ăsta de vedere: cutia întârzie la kickdown, pentru că e construită pentru confort și fluiditate, nu pentru a rupe ritmul, iar motorul toarce plăcut când este ținut în planul superior al turometrului, dar costul se va observa imediat în consum.

Per total, T4 este o versiune pentru cei care consideră că un motor de 1.5 litri turbo e prea mic pentru pretențiile lor și că versiunea de 248 de cai a motorului de 2.0 litri e prea hardcore pentru acest model. Va rezulta o mașină care amestecă confortul cu dinamismul în două planuri care se pot întrepătrunde la nevoie.

  • Nicolae, marţi, 22.10.2019 15:09

    60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV

  • Tatraurs, marţi, 22.10.2019 15:12

    Suv turbo pe benzina,4x4 si 1700kg la gol si doar 50l rezervorul.Astia vor sa ne pregateasca pentru autinomia electricelor.Real,asta are un consum de min15/100km,adica mergi din benzinarie in benzinarie.

  • Vali_titan, marţi, 22.10.2019 15:28

    Preturile masinilor au ajuns de o nesimtire crunta! Exemplu este acest Volvo care dupa achizitie in 2-3 ani la revanzare va ajunge ~20 -25K (valoare apropiata de realitate). Ne uitam si la VW unde Touareg pleaca de la 55K si urmatoarea versiune 80K.... probabil noul Golf intra in competittie cu clasa A si Seria 1 la preturi de pornire de peste 25K euro. Succes la vanzari. Cand o sa cada piata nu va mai scoate nici nimeni din rahat!

  • Alin Petcu, marţi, 22.10.2019 16:20

    @Nicolae Nu e din clasa mica, e compacta. Dar e corect ce zici acolo chiar daca autorul explica foarte bine altfel situatia din segment. E clar ca masinile premium sunt scumpe, dar devin din ce in ce mai scumpe generatie dupa generatie.

  • adi_10, marţi, 22.10.2019 16:44

    Nu va mai mirati de pret, o cutie de Audi A1 costa 30.000 de euro, test facut tot de Automarket. astea sunt preturile , au ajuns masinile sa coste cat un apartament. despre masina putine de spus, imi place foarte mult XC 60, acest XC40 nu ma atrage prea mult iar motorizarea nici atat. Astept cu nerabdare un test cu viitorul plug in hybrid, sunt sigur ca va atrage multi clienti fata de benzinarul asta care consuma 12% in oras lejer.

  • 891498, marţi, 22.10.2019 17:22

    depășiri pe drumurile naționale aglomerate Mircea si restul de la AM: nu mai promovati tampenia asta sinistra, e una dintre cauzele accidentelor foarte grave pe DN-uri. Daca sunt aglomerate drumurile, degeaba depasesti 1-2-3 masini, tot cu intarziere vei ajunge, trebuie asumat lucrul asta de la momentul plecarii. Castigi maxim cateva minute la capatul drumului, dar te expui inutil si, mai grav, expui si pe altii din trafic care merg cu copii, familie, regulamentar in timp ce tu ai chef de depasiri. Mi-e sila de specimenele astea, nu mai promovati aceasta atitudine cocalareasca, doar sunteti baieti umblati prin Europa, ati vazut si voi cum se circula civilizat.

  • dan_grc, marţi, 22.10.2019 18:45

    Am ajuns s-o vad si pe asta, X1 testat de AM, cu 231 de cai, costa 53.000 euro, XC 40 60.000 euro, in sfarsit suedezii incep sa-i intreaca pe nemti, prea si-o luasera in cap.

  • Bobo, miercuri, 23.10.2019 09:56

    Foarte bun acest model, ca mai toate cutiile premium din segment, dar pentru romani peste 2-3 ani la SH. Sa dai 60.000 de euro doar pt imagine, cand economia sta sa cada, nu mai bine un xceed, cx30, un CHR ( ala nou), Ateca?

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 10.12.2019 21:37

    Nu costă 60.000 de Euro! De unde o scoateți? Conduc un XC-40 T5 cu aproape toate opțiunile și a costat 46.000. Orice i-aș mai fi pus, nu depășea 52.000 de Euro. În rest, de acord, nu e o mașină ieftină. Nu oricine își permite să cumpere un Volvo nou și să-l întrețină corect. Dar nici nu trebuie. Sunt sute de alte variante disponibile pe piața auto.