Motor / Transmisie
Între timp, mașina pe care am testat-o în toamna lui 2019 este o "benzină" de putere medie. Una dintre alternativele care va reuși să-i mulțumească atât pe clienții care vor să simtă senzații dinamice coerente la nevoie, cât și pe cei care se uită încă la cifrele de consum cu atenție și îngrijorare.
Oficial, denumirea acestei versiuni este T4 (testată aici în echiparea de top R-Design) și oferă un motor de 2.0 litri turbo cuplat cu o transmisie automată cu 8 trepte și care trimite resursele spre ambele punți cu ajutorul unui sistem de tracțiune integrală permanentă. În gamă există și versiunile T3, cu un motor de 1.5 litri turbo de 163 CP și roți motrice față, și T5 - cu același 2.0 turbo de pe T4, dar cu performanțe mai apăsate.
Combinația motor - transmisie este una reușită pe XC40, iar senzația pe care am avut-o pregnant este că dimensiunile compacte ale mașinii și confortul interior se asortează interesant cu potențialul dinamic ridicat al motorului de sub capotă. Pentru că 190 de cai putere pot să nu pară mulți la prima vedere, dar ei mișcă alert și plăcut la nevoie și dinamizează o mașină care are o masă proprie de 1650 de kilograme.
Așadar, dacă îți plac senzațiile plăcute oferite de un motor viu, dar fără pretenții sportive dedicate, această versiune e pentru tine. Apropo de pretenții sportive, există și limitări din punctul ăsta de vedere: cutia întârzie la kickdown, pentru că e construită pentru confort și fluiditate, nu pentru a rupe ritmul, iar motorul toarce plăcut când este ținut în planul superior al turometrului, dar costul se va observa imediat în consum.
Per total, T4 este o versiune pentru cei care consideră că un motor de 1.5 litri turbo e prea mic pentru pretențiile lor și că versiunea de 248 de cai a motorului de 2.0 litri e prea hardcore pentru acest model. Va rezulta o mașină care amestecă confortul cu dinamismul în două planuri care se pot întrepătrunde la nevoie.
60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV