Volvo XC40

2.0 Benzina Turbo (T4) 190CP 4x4 Aut8 R-Design

Interior

4.5

Indiferent de dimensiunea, segmentul și versiunea modelului Volvo în care intri, interiorul îți va oferi o senzație de familiaritate apăsată. Asta pentru că designul și formele generale pe care le vei regăsi în habitaclul unui XC40, XC60, XC90, S60, V60, S90 sau V90 sunt extrem de asemănătoare. La asta contribuie masiv și faptul că Volvo a simplificat mult procedura de personalizare a mașinii, astfel că nu oferă versiuni diferite ale display-urilor, așa cum se întâmplă în general în oferta concurenților. Iar ăsta e unul dintre avantaje: într-un XC40 vei regăsi ecrane de dimensiuni identice cu cele din XC90. Indiferent de versiunea de echipare pe care o vei alege.

Bineînțeles că există diferențe între modele, dar acestea se referă în special la calitatea materialelor. Dacă pe familiile 60 și 90 găsim suprafețe tactile de calitate superioară, pe XC40 există zone în care lucrurile se schimbă. Buzunarele ușilor - altfel imense - sunt tapițate cu o mochetă pe care o poți comanda în culori aprinse sau sobre, în funcție de dorințe, butoanele de pe volan nu sunt din plastic piano black, ci ceva mai simpliste (unii vor găsi un avantaj în asta), iar schimbătorul cutiei automate nu este din cristal, ci e un joystick acoperit cu piele care oferă în continuare sentimentul de calitate premium Volvo, dar fără "artificii" stilistice suplimentare.

Butonul de pornire al motorului este așezat în dreapta volanului și ia forma unuia clasic în locul celui rotativ de efect așezat pe consola centrală în cazul fraților mai mari, iar butonul care comandă modurile de rulare (Eco, Comfort, Dynamic, Off-Road și Individual) se mută  neinspirat în extrema dreaptă a rândului de sub rotativa mare a volumului. 

Apar în schimb multe elemente de confort care au o utilitate imediată și pe care mulți dintre ceilalți producători de mașini urbane le evită. În cotieră încape perfect un pachet rectangular de șervețele, iar în fața acesteia avem o clapetă cu acces la un mini-coș de gunoi pentru resturile de la bord. Nu știu cât de util se va dovedi acest accesoriu în timp, pentru că necesită întreținere curentă pentru a evita situațiile olfactive neplăcute, dar e o idee practică interesantă.

Cu ajutorul celor de la Jato Dynamics am aflat un lucru interesant: X1 și XC40 sunt, în paralel, modelele din segment care-ți oferă cel mai mult spațiu interior. Dacă X1 excelează la capitolul spațiu vertical pentru pasageri și spațiu pentru picioare pe locurile din spate, XC40 este cel mai bun din segment când vine vorba de spațiul lateral disponibil pe scaune în față și în spate.

Portbagajul lui XC40 nu e cel mai încăpător din clasă (la 460 de litri, este depășit de Evoque, NX și X1), însă impresia pe care ți-o oferă este că oferă îndeajuns de mult spațiu pentru o familie cu un copil. Nu este foarte înalt, dar e lung și lat. Deci e practic.

  • Nicolae, marţi, 22.10.2019 15:09

    60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV

  • Tatraurs, marţi, 22.10.2019 15:12

    Suv turbo pe benzina,4x4 si 1700kg la gol si doar 50l rezervorul.Astia vor sa ne pregateasca pentru autinomia electricelor.Real,asta are un consum de min15/100km,adica mergi din benzinarie in benzinarie.

  • Vali_titan, marţi, 22.10.2019 15:28

    Preturile masinilor au ajuns de o nesimtire crunta! Exemplu este acest Volvo care dupa achizitie in 2-3 ani la revanzare va ajunge ~20 -25K (valoare apropiata de realitate). Ne uitam si la VW unde Touareg pleaca de la 55K si urmatoarea versiune 80K.... probabil noul Golf intra in competittie cu clasa A si Seria 1 la preturi de pornire de peste 25K euro. Succes la vanzari. Cand o sa cada piata nu va mai scoate nici nimeni din rahat!

  • Alin Petcu, marţi, 22.10.2019 16:20

    @Nicolae Nu e din clasa mica, e compacta. Dar e corect ce zici acolo chiar daca autorul explica foarte bine altfel situatia din segment. E clar ca masinile premium sunt scumpe, dar devin din ce in ce mai scumpe generatie dupa generatie.

  • adi_10, marţi, 22.10.2019 16:44

    Nu va mai mirati de pret, o cutie de Audi A1 costa 30.000 de euro, test facut tot de Automarket. astea sunt preturile , au ajuns masinile sa coste cat un apartament. despre masina putine de spus, imi place foarte mult XC 60, acest XC40 nu ma atrage prea mult iar motorizarea nici atat. Astept cu nerabdare un test cu viitorul plug in hybrid, sunt sigur ca va atrage multi clienti fata de benzinarul asta care consuma 12% in oras lejer.

  • 891498, marţi, 22.10.2019 17:22

    depășiri pe drumurile naționale aglomerate Mircea si restul de la AM: nu mai promovati tampenia asta sinistra, e una dintre cauzele accidentelor foarte grave pe DN-uri. Daca sunt aglomerate drumurile, degeaba depasesti 1-2-3 masini, tot cu intarziere vei ajunge, trebuie asumat lucrul asta de la momentul plecarii. Castigi maxim cateva minute la capatul drumului, dar te expui inutil si, mai grav, expui si pe altii din trafic care merg cu copii, familie, regulamentar in timp ce tu ai chef de depasiri. Mi-e sila de specimenele astea, nu mai promovati aceasta atitudine cocalareasca, doar sunteti baieti umblati prin Europa, ati vazut si voi cum se circula civilizat.

  • dan_grc, marţi, 22.10.2019 18:45

    Am ajuns s-o vad si pe asta, X1 testat de AM, cu 231 de cai, costa 53.000 euro, XC 40 60.000 euro, in sfarsit suedezii incep sa-i intreaca pe nemti, prea si-o luasera in cap.

  • Bobo, miercuri, 23.10.2019 09:56

    Foarte bun acest model, ca mai toate cutiile premium din segment, dar pentru romani peste 2-3 ani la SH. Sa dai 60.000 de euro doar pt imagine, cand economia sta sa cada, nu mai bine un xceed, cx30, un CHR ( ala nou), Ateca?

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 10.12.2019 21:37

    Nu costă 60.000 de Euro! De unde o scoateți? Conduc un XC-40 T5 cu aproape toate opțiunile și a costat 46.000. Orice i-aș mai fi pus, nu depășea 52.000 de Euro. În rest, de acord, nu e o mașină ieftină. Nu oricine își permite să cumpere un Volvo nou și să-l întrețină corect. Dar nici nu trebuie. Sunt sute de alte variante disponibile pe piața auto.