Volvo XC40

2.0 Benzina Turbo (T4) 190CP 4x4 Aut8 R-Design

Tehnologie

4.5

Așa cum spuneam mai sus, cele două display-uri pe care le găsești în XC40 (cel vertical central și cel care ia locul ceasurilor de bord) sunt standard, astfel că mașina își păstrează oferta  la acest capitol indiferent de echiparea pe care o vei alege. Iar asta e bine din punct de vedere tehnologic, pentru că interacțiunea clienților cu sistemele mașinii va fi realizată în mod identic, fără modificări care să genereze probleme de adaptare.

AstfelXC40 profită de faptul că e ultimul sosit într-o familie de modele premium, pentru că oferă într-un pachet mai compact și mai ieftin sisteme pe care până acum câțiva ani nu le găseam decât pe modelele mari din acest segment de piață.

Pe ecranul vertical al lui XC40 te vei întâlni cu o interfață prietenoasă și intuitivă pe care o vei înțelege ușor pentru că se inspiră major din zona tabletelor, cu gesturile și mișcările standard valabile pe acestea. Apropo de asta, colaborarea strânsă dintre Volvo și Google a început să dea rezultate interesante: noul XC40 Recharge, versiunea electrică a modelului testat de noi, a prezentat deja un sistem multimedia construit de Google în care navigația este de fapt aplicația Google Maps, poți cumpăra aplicații prin Google Play și Spotify e parte integrantă din sistemul audio. Iar sistemul se va regăsi în curând în toată gama mărcii, deci sistemele complicate și alambicate inutil construite deseori de constructorii auto vor începe să dispară.

Dacă nu ești mulțumit cu oferta și design-ul sistemului Volvo, ai la dispoziție oricând serviciile de mirroring Apple CarPlay sau Android Auto, iar telefonul tău se va "oglindi" în ecranul central. Chestiune valabilă și după trecerea la sistemul de operare viitor.

Practic, singurele elemente notabile pe care nu le poți cumpăra pe XC40, dar există în gama Volvo superioară, sunt Head-Up Display-ul color și sistemul audio de top Bowers&Wilkins. Așa că melomanii trebuie să se mulțumească "doar" cu un sistem Harman Kardon Premium Sound cu 13 incinte acustice care își face oricum treaba excelent. În versiunea de bază, XC40 oferă un sistem audio cu 8 incinte acustice. 

  • Nicolae, marţi, 22.10.2019 15:09

    60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV

  • Tatraurs, marţi, 22.10.2019 15:12

    Suv turbo pe benzina,4x4 si 1700kg la gol si doar 50l rezervorul.Astia vor sa ne pregateasca pentru autinomia electricelor.Real,asta are un consum de min15/100km,adica mergi din benzinarie in benzinarie.

  • Vali_titan, marţi, 22.10.2019 15:28

    Preturile masinilor au ajuns de o nesimtire crunta! Exemplu este acest Volvo care dupa achizitie in 2-3 ani la revanzare va ajunge ~20 -25K (valoare apropiata de realitate). Ne uitam si la VW unde Touareg pleaca de la 55K si urmatoarea versiune 80K.... probabil noul Golf intra in competittie cu clasa A si Seria 1 la preturi de pornire de peste 25K euro. Succes la vanzari. Cand o sa cada piata nu va mai scoate nici nimeni din rahat!

  • Alin Petcu, marţi, 22.10.2019 16:20

    @Nicolae Nu e din clasa mica, e compacta. Dar e corect ce zici acolo chiar daca autorul explica foarte bine altfel situatia din segment. E clar ca masinile premium sunt scumpe, dar devin din ce in ce mai scumpe generatie dupa generatie.

  • adi_10, marţi, 22.10.2019 16:44

    Nu va mai mirati de pret, o cutie de Audi A1 costa 30.000 de euro, test facut tot de Automarket. astea sunt preturile , au ajuns masinile sa coste cat un apartament. despre masina putine de spus, imi place foarte mult XC 60, acest XC40 nu ma atrage prea mult iar motorizarea nici atat. Astept cu nerabdare un test cu viitorul plug in hybrid, sunt sigur ca va atrage multi clienti fata de benzinarul asta care consuma 12% in oras lejer.

  • 891498, marţi, 22.10.2019 17:22

    depășiri pe drumurile naționale aglomerate Mircea si restul de la AM: nu mai promovati tampenia asta sinistra, e una dintre cauzele accidentelor foarte grave pe DN-uri. Daca sunt aglomerate drumurile, degeaba depasesti 1-2-3 masini, tot cu intarziere vei ajunge, trebuie asumat lucrul asta de la momentul plecarii. Castigi maxim cateva minute la capatul drumului, dar te expui inutil si, mai grav, expui si pe altii din trafic care merg cu copii, familie, regulamentar in timp ce tu ai chef de depasiri. Mi-e sila de specimenele astea, nu mai promovati aceasta atitudine cocalareasca, doar sunteti baieti umblati prin Europa, ati vazut si voi cum se circula civilizat.

  • dan_grc, marţi, 22.10.2019 18:45

    Am ajuns s-o vad si pe asta, X1 testat de AM, cu 231 de cai, costa 53.000 euro, XC 40 60.000 euro, in sfarsit suedezii incep sa-i intreaca pe nemti, prea si-o luasera in cap.

  • Bobo, miercuri, 23.10.2019 09:56

    Foarte bun acest model, ca mai toate cutiile premium din segment, dar pentru romani peste 2-3 ani la SH. Sa dai 60.000 de euro doar pt imagine, cand economia sta sa cada, nu mai bine un xceed, cx30, un CHR ( ala nou), Ateca?

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 10.12.2019 21:37

    Nu costă 60.000 de Euro! De unde o scoateți? Conduc un XC-40 T5 cu aproape toate opțiunile și a costat 46.000. Orice i-aș mai fi pus, nu depășea 52.000 de Euro. În rest, de acord, nu e o mașină ieftină. Nu oricine își permite să cumpere un Volvo nou și să-l întrețină corect. Dar nici nu trebuie. Sunt sute de alte variante disponibile pe piața auto.