Volvo XC40
Pe teritorii necartografiate
Marca Volvo reprezintă unul dintre exemplele pozitive de dezvoltare din ultimii ani. După ce s-a scuturat de orânduirea Ford, compania americană fiind departe de a înțelege potențialul brandului suedez, Volvo a renăscut cu ajutorul banilor și al încrederii acordate de chinezii de la Geely. Pentru că atunci când intuiești potențial, recrutezi cei mai buni ingineri scandinavi plus o echipă de designeri de top pentru a dezvolta o nouă generație de modele și mișcarea iese, reușești să dovedești că o marcă de top nu are cum să dispară cu un management inteligent. Saab n-a avut norocul ăsta și, din păcate, astăzi vorbim la trecut despre celălalt brand suedez apreciat de fanii din toată lumea.
Cert e că ultimii ani au fost mai mult decât fericiți pentru Volvo. Suedezii își bat recordurile all-time de vânzări an după an, au reușit să facă imposibilul și să bată triada germană într-un segment extrem de popular (XC60 e cel mai vândut SUV din segmentul său în ultimele 3 sezoane) și au dezvoltat o gamă nouă de modele care te fac să te uiți lung după ele pe stradă.
Ei bine, călătoria a început, de-abia de-acum se transformă în provocare pentru Volvo. Împinși de la spate de reacțiile pozitive ale publicului odată cu lansarea familiei moderne 90 (XC90, S90, V90) și a noului XC60, Volvo intră din această toamnă într-un segment care până acum nu a fost explorat deloc: cel al SUV-urilor compacte urbane. Acolo unde BMW X1 (și mai nou X2), Audi Q3 (și mai nou și Q2), Mercedes-Benz GLA, Range Rover Evoque, Lexus NX sau noul Jaguar E-Pace se luptă pentru întâietate pe listele de achiziție ale clienților.
Noul XC40 este o provocare în aceeași măsură în care este o încercare foarte dificilă. Asta pentru că, deși la nivel estetic face parte evident din gama Volvo și pare un frate redus ca dimensiuni al SUV-urilor superioare, XC40 este primul model construit pe complet noua platformă CMA (Compact Modular Architecture) pe care Volvo o va utiliza la asamblarea viitoarelor "rude" apropiate din gamă. Nu e încă oficial, dar vorbim probabil de un sedan, de un hatch și de alte derivări logice.
Automarket a avut ocazia de a testa în premieră națională noul Volvo XC40 la Barcelona și vă oferim primele impresii de la volanul celui mai mic SUV din familia modernă Volvo.
Un + pt AM înainte de toate, fiindcă a testat o versiune pe benzină întâi. Alt plus merită și sino-scandinavii de la Volvo pentru păstrarea liniei tradiționale a mărcii - confort dublat de siguranță maximă, suplimentate cu fiabilitatea confirmată statistic și o doză de sportivitate-n cazul T5-ului, fie ea și una relativă. Și designul are accente originale, chiar dacă din unele unghiuri aduce binișor a... Suzuki Ignis (susțin asta cu riscul să-ncasez tone de pălmuțe roșii. :-)) Trecînd și la minusuri totuși - că are și d-astea -, prețul calchiat pe al nemțoaicelor similare nu-i vreo surpriză, la fel nici tricilindrii variantelor viitoare ceva mai accesibile - nu însă și pentru prăpădiți ca mine, clar. ...Pentru care tot Ignis-ul (4x4) ar rămîne soluția (nu-s fan SUV, dar dacă m-oi pensiona undeva pe coclauri... ?!) Sau cel mult un Duster 1.2 TCe 4x4 - ori poate un 1.3 TCe pînă atunci.