Tehnologie
Atunci când cursul dezvoltării unei game este dinspre linia superioară de modele înspre cea inferioară, logica moștenirii sistemelor tehnologice funcționează excelent. Iar XC40 profită la maxim de acest aspect, pentru că oferă într-un pachet mai compact și mai ieftin sisteme pe care până acum câțiva ani nu le găseam decât pe modelele mari din zona premium.
În cazul lui XC40, totul începe prin cele două display-uri din interior, care sunt oferite în echiparea Momentum, baza din momentul lansării mașinii. Iar pentru că Volvo nu poate oferi un ecran precum cel central "nepopulat" de sisteme, suedezii au fost cumva obligați moral să adauge cele mai bune sisteme pe care le poate oferi marca în acest moment. Cu câteva excepții.
Și pentru că e mai ușor să subliniez ce NU moștenește XC40 de la frații mai mari, mă voi opri la Head-Up Display-ul color, care pe XC40 nu e disponibil nici măcar ca opțiune, și la sistemul audi Bowers&Wilkins, unul dintre cele mai reușite din industria auto actuală. Pe XC40, vârful absolut este un sistem Harman Kardon Premium Sound cu 13 incinte acustice care își face treaba excelent, dar nu la calitatea impecabilă a fraților mai mari.
În rest, am reîntâlnit pe display-ul central al lui XC40 o interfață prietenoasă și intuitivă pe care orice contemporan va înțelege ușor pentru că se inspiră major din zona tabletelor, cu gesturile și mișcările standard valabile pe acestea.
Am observat și o evoluție față de ce oferea XC90 la lansare: Volvo populează sistemul de infotainment cu din ce în ce mai multe aplicații built-in care sunt create pentru a-ți face viața mai ușoară. Există servicii de streaming audio, știri sau informații despre vreme: totul e să legi un telefon cu internet la mașină și le ai la dispoziție imediat. Din ce am discutat cu oamenii care se ocupă de tehnologia din interiorul modelelor Volvo, compania suedeză a stabilit o colaborare cu Google, iar asta înseamnă că ne așteptăm la dezvoltarea unor versiunii speciale ale aplicațiilor Google care vin preinstalate pe mașină când o cumperi. Google Maps și Waze sunt cele care s-ar putea dovedi utile, de exemplu.
Dacă nu ești mulțumit cu oferta și design-ul sistemului Volvo, ai la dispoziție oricând serviciile de mirroring Apple CarPlay sau Android Auto, iar telefonul tău se va "oglindi" în ecranul central.
Un + pt AM înainte de toate, fiindcă a testat o versiune pe benzină întâi. Alt plus merită și sino-scandinavii de la Volvo pentru păstrarea liniei tradiționale a mărcii - confort dublat de siguranță maximă, suplimentate cu fiabilitatea confirmată statistic și o doză de sportivitate-n cazul T5-ului, fie ea și una relativă. Și designul are accente originale, chiar dacă din unele unghiuri aduce binișor a... Suzuki Ignis (susțin asta cu riscul să-ncasez tone de pălmuțe roșii. :-)) Trecînd și la minusuri totuși - că are și d-astea -, prețul calchiat pe al nemțoaicelor similare nu-i vreo surpriză, la fel nici tricilindrii variantelor viitoare ceva mai accesibile - nu însă și pentru prăpădiți ca mine, clar. ...Pentru care tot Ignis-ul (4x4) ar rămîne soluția (nu-s fan SUV, dar dacă m-oi pensiona undeva pe coclauri... ?!) Sau cel mult un Duster 1.2 TCe 4x4 - ori poate un 1.3 TCe pînă atunci.