Calitate / Pret
Probabil că, având în vedere cele descrise până acum, vă întrebați cam cât costă acest model de test. Ei bine, dacă în trecut Volvo se poziționa undeva la mijlocul plutonului premium, ca nivel de preț, în ultimii ani lucrurile s-au mai schimbat, modelele producătorului suedez ridicându-se acum pe același palier cu cele ale producătorilor germani.
Cu toate acestea, Volvo are încă unele avantaje atunci când vine vorba de sistemele de siguranță incluse în pachetele standard. Asta înseamnă că un model concurent, al cărui preț de pornire e aproximativ identic, are nevoie de configurare suplimentară pentru a se ridica la nivelul listei de echipamente oferite standard de suedezi.
Pentru un Volvo XC60 T8 Recharge prețurile încep de la aproximativ 70.000 de euro, în echipare de top Inscription. Comparativ cu rivalii săi, acest nivel de preț face din modelul scandinav cea mai scumpă opțiune din segment.
Alternativa de la BMW are un preț de pornire de 60.000 de euro, Audi Q5 pornește de la 69.100 de euro, iar dacă vrei un Mercedes-Benz pe același palier va trebui să plătești minim 58.500 de euro. Dacă adaugi, însă, toate echipamentele ce vin standard pe XC60 și pe rivalii săi, ajungi la prețuri asemănătoare, iar suedezul rămâne cel mai puternic din pluton.
Cu toate acestea, versiunea testată aici a purtat un preț total de 80.100 de euro. De ce? Pentru că a avut câteva opțiuni importante bifate în plus. Printre acestea regăsim culoarea Silver Dawn (900 euro), pielea perforată de pe scaune (2.010 euro), suspensia pneumatică (2.430 euro) și pachetul Lounge, care include sistemul audio Harman Kardon și un sistem de monitorizare a calității aerului (1.150 euro).
Nu mai are rost sa spunem ca e foarte scumpa masina pentru ca de cativa ani cam toate masinile sunt scumpe, vorba aia, a ajuns un Duster sa coste 24.000 de euro. Strict legat de masina, mi se pare ideala pentru o familie cu garaj care isi poate incarca masina zilnic sau de fiecare data cand e nevoie si in felul acesta nu mai consumi combustibil mai deloc in viata de zi cu zi. Pe de alta parte, la drum lung iti asumi ca dupa ce se consuma bateria o sa ai un consum mai mare dar macar nu risti sa ramai in pana prostului cum se poate intampla cu masinile electrice. Daca mai pui ca este una din cele mai sigure masini din lume iar ca design arata binisor parerea mea, zic ca nu e o alegere rea pentru cine isi permite sa dea 80k pe o masina.