Interior
Faceliftul aplicat lui Volvo XC60 nu a adus mari modificări la interior. De fapt, nimic nu s-a schimbat în cabina modelului suedez, în ceea ce privește designul. Planșa de bord, forma scaunelor, materialele folosite rămân la fel. Singurele diferențe notabile apar atunci când accesezi configuratorul producătorului scandinav și constați că lista de opționale este puțin mai lungă și include mai multe culori și ornamente.
În continuare XC60 oferă unul dintre cele mai ergonomice și curate interioare din segment. Nivelul finisajelor este impecabil, iar materialele folosite pot rivaliza și chiar depăși calitatea oferită de alternativele germane (pe alocuri). Planșa de bord este curată, cu doar câteva butoane simple (pentru sistemul multimedia în mare parte), poziționate sub ecranul vertical de 9 inch.
Modelul pus la dispoziția mea a venit dotat cu scaune încălzite și ventilate îmbrăcate în piele Nappa albă, un schimbător de viteze din cristal precum și o trapă uriașă care ilumina atmosfera din interior. Spațiul oferit pasagerilor este și el exemplar, mai ales în comparație cu X3 și Q5, unde pasagerii din spate au uneori probleme în zona capului. În XC60 nu am avut probleme în a-mi găsi o poziție confortabilă, indiferent de locul pe care m-am așezat.
Spațiile de depozitare sunt și ele generoase, cu loc destul chiar și pentru sticle mai mari în buzunarele ușilor, în cotieră și chiar și în portbagaj. Deși vorbim de un model plug-in hybrid, Volvo XC60 T8 Recharge pierde doar 15 litri în portbagaj, comparativ cu unul „normal”. Avem o valoare totală de 468 litri disponibili în spatele rândului doi de scaune.
BMW X3 xDrive30e oferă, în același departament, un spațiu total de 450 de litri, în timp ce Mercedes-Benz GLC 300 e și Audi Q5 55 TFSIe au la dispoziție doar 395 de litri.
Nu mai are rost sa spunem ca e foarte scumpa masina pentru ca de cativa ani cam toate masinile sunt scumpe, vorba aia, a ajuns un Duster sa coste 24.000 de euro. Strict legat de masina, mi se pare ideala pentru o familie cu garaj care isi poate incarca masina zilnic sau de fiecare data cand e nevoie si in felul acesta nu mai consumi combustibil mai deloc in viata de zi cu zi. Pe de alta parte, la drum lung iti asumi ca dupa ce se consuma bateria o sa ai un consum mai mare dar macar nu risti sa ramai in pana prostului cum se poate intampla cu masinile electrice. Daca mai pui ca este una din cele mai sigure masini din lume iar ca design arata binisor parerea mea, zic ca nu e o alegere rea pentru cine isi permite sa dea 80k pe o masina.