Performante
Volvo XC60 T8 Recharge este în acest moment o propunere foarte interesantă în acest segment, una care se bate de la egal la egal cu orice alt rival hibrid premium de la constructorii consacrați. Mai mult, Volvo are chiar cea mai puternică mașină din segmentul ocupat de mașinile germane. Că tot vorbeam de măști și ce se ascunde în spatele lor.
Concret, cu cei 391 CP și 640 Nm cuplu oferiți de către combinația de propulsoare, suedezul face suta în 5.5 secunde. Iar rivalii hibrizi de la BMW, Audi și Mercedes-Benz rămân în urmă. Mai concret, BMW X3 xDrive30e se bazează doar pe un total de 292 CP și 420 Nm cuplu și are o accelerație de 6.1 secunde până la 100 de km/h. Nici modelul echivalent de la Audi, Q5 55 TFSIe quattro nu are mai multă putere decât Volvo, cu ai săi 367 CP și 500 Nm.
Cu toate acestea, modelul din Ingolstadt este mai rapid în linie dreaptă decât Volvo XC60 T8 Recharge, atingând viteza de 100 km/h în 5.3 secunde.
Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz GLC 300 e, cu ai săi 320 CP și 700 Nm cuplu, nu se apropie de totalul monstrului din Suedia. Chiar și așa, cu un sprint de 5.7 secunde până la 100 km/h, modelul din Stuttgart e mai lent cu 0.2 secunde decât alternativa scandinavă.
Nu mai are rost sa spunem ca e foarte scumpa masina pentru ca de cativa ani cam toate masinile sunt scumpe, vorba aia, a ajuns un Duster sa coste 24.000 de euro. Strict legat de masina, mi se pare ideala pentru o familie cu garaj care isi poate incarca masina zilnic sau de fiecare data cand e nevoie si in felul acesta nu mai consumi combustibil mai deloc in viata de zi cu zi. Pe de alta parte, la drum lung iti asumi ca dupa ce se consuma bateria o sa ai un consum mai mare dar macar nu risti sa ramai in pana prostului cum se poate intampla cu masinile electrice. Daca mai pui ca este una din cele mai sigure masini din lume iar ca design arata binisor parerea mea, zic ca nu e o alegere rea pentru cine isi permite sa dea 80k pe o masina.