Consum
Fiind vorba de un plug-in hybrid, cei de la Volvo au profitat la maxim de ceea ce oferă trenul de rulare, iar în cadrul testelor WLTP au obținut un consum estimat la 2.8 l/100 kilometri. Bineînțeles că o astfel de valoare există doar în testele sintetice, mașina de față fiind un SUV în toată regula, care are nevoie de energie serioasă pentru a se deplasa.
Volvo XC60 T8 Recharge poate merge și complet electric, iar asta înseamnă că, preț de câteva zeci de kilometri, consumul de combustibil va fi indicat drept un inamovibil „0”. Cu toate acestea, după aproximativ 25 de kilometri (cât am reușit eu să merg complet electric cu acest model), motorul pe combustie internă va porni, iar lucrurile vor începe să se schimbe în graficul ce afișează consumul.
Practic, după 100 de kilometri parcurși prin oraș într-un stil destul de lejer, mașina indica un consum mediu de 10 litri/100 kilometri. Știu, unora li se va părea mult, dar având în vedere că vorbim de un model cu 391 CP, ce cântărește 2.1 tone, eu aș spune că e mai degrabă decent. Același număr a fost afișat și pe autostradă, la o viteză care a variat în jurul valorii de 130 km/h.
Bateria mașinii, de 11.6 kWh, se poate încărca la o putere de maxim 3.6 kW, ceea ce înseamnă ca XC60 poate redeveni un model electric în aproximativ 3 ore. Sună dezamăgitor pentru unii, dar e îndeajuns de rapid, având în vedere faptul că a fost creat pentru a fi folosit mai mult în rutina zilnică și pentru călătorii scurte.
Astfel, dacă îți propui să îți cumperi un model plug-in hybrid, ca de obicei, te sfătuiesc să îți faci calculele foarte bine. Asta pentru că autonomia electrică este esențială dacă vrei să folosești eficient acest XC60.
Asigură-te că rutina ta zilnică nu implică mai mult de 30 de kilometri parcurși, dar și că vei încărca mașina de fiecare dată când ai ocazia, pentru a nu te baza exclusiv pe propulsorul de 2 litri de sub capotă. Care devine foarte însetat în lipsa unui ajutor de la motorul electric.
Rivalii lui Volvo XC60 sunt, în mod tradițional, BMW X3, Audi Q5 și Mercedes-Benz GLC. Având în vedere faptul că modelul nostru de test a fost un plug-in hybrid, va trebui să ajustăm comparațiile în consecință.
Astfel, de la BMW avem un singur model X3 PHEV, respectiv BMW X3 xDrive30e. Acesta are un consum mediu estimat la 2.4 l/100 km. Audi propune modelul Q5 55 TFSI e quattro, care are un consum estimat de sub 2 l/100 km, în timp ce la Mercedes-Benz, modelul GLC 300 e 4matic are o estimare oficială de 2.2 l/100 km. Așadar, suedezul e mai lacom decât ei, cel puțin în statisticile oficiale.
Nu mai are rost sa spunem ca e foarte scumpa masina pentru ca de cativa ani cam toate masinile sunt scumpe, vorba aia, a ajuns un Duster sa coste 24.000 de euro. Strict legat de masina, mi se pare ideala pentru o familie cu garaj care isi poate incarca masina zilnic sau de fiecare data cand e nevoie si in felul acesta nu mai consumi combustibil mai deloc in viata de zi cu zi. Pe de alta parte, la drum lung iti asumi ca dupa ce se consuma bateria o sa ai un consum mai mare dar macar nu risti sa ramai in pana prostului cum se poate intampla cu masinile electrice. Daca mai pui ca este una din cele mai sigure masini din lume iar ca design arata binisor parerea mea, zic ca nu e o alegere rea pentru cine isi permite sa dea 80k pe o masina.