Volvo XC60
Săritură în înălțime
E greu să găsești o familie de profesori din care să iasă un medaliat olimpic la săritura în înălțime. Dar nu imposibil.
În familia Volvo, discuția se poartă de obicei la nivelul confortului, al materialelor, al siguranței. Marca suedeză s-a evidențiat printr-o abordare a vieții de familie așa cum vrem toți să fie: ceva mai puțin individualistă, ceva mai concentrată pe valorile grupului, ceva mai empatică. Nu-ți iei un Volvo pentru că-ți place să evadezi pe circuit și să lași în urmă dâre de anvelope, ci pentru ca ceilalți să se simtă confortabil și în siguranță.
Volvo XC60 T8 Twin Engine Polestar Engineered este, însă, excepția de la regulă. E membru cu puteri depline al familiei, pentru că îți pune la dispoziție exact aceleași lucruri care au făcut mereu din Volvo o marcă căutată de familiști. Dar undeva în interiorul molecular al genelor a fost amestecat un pic de ADN sportiv semnat de inginerii Polestar.
Polestar, apropo, s-a transformat în ultimii ani. Nu mai e divizia M-wannabe a celor de la Volvo, ci e marcă separată care încearcă să devină primul brand de performanță full-electric al lumii auto. Așa că apariția ștampilei Polestar Engineered pe XC60 e un exercițiu de imagine interesant și în exercițiu tehnic și mai interesant. Pentru că e o excepție: din gama actuală Volvo, doar S60 se mai poate bucura de o astfel de versiune.
Și probabil că acesta va fi și motivul pentru care cei ce vor cumpăra XC60 Polestar Engineered nu vor ajunge la această mașină ghidați de consilierii de vânzări. Vor veni la punct ochit: știu despre mașină, au citit mult despre ea și o vor pur și simplu. Pentru că, sincer vorbind, nu prea există vreun competitor pe piață care să ofere un pachet atât de complex într-o mașină atât de simplă la prima vedere.
Cele 3 și 1/2 stele din dreptul performanțelor sunt total irelevante. Mă gândesc că nu îți iei un Volvo pentru liniuțe, mai ales că cele 0.7- 0.8 secunde diferența față de concurență sunt nesemnificative. Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...