Volvo XC60

2.0 Hibrid Plug-In (T8) 390CP 4x4 Aut8 R-Design
4.3
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 17 ianuarie

Multilateral dezvoltat

Volvo XC60 reprezintă de vreo patru ani încoace una dintre curiozitățile industriei auto. Un SUV de dimensiuni compacte spre medii produs de o marcă din Suedia reușește nu doar să se bată de la egal la egal pe piață cu "greii" germani, ci chiar să-i învingă pe alocuri la vânzări cu arme cât se poate de simple. XC60 a reușit să depășească în perioada 2015-2017 la capitolul cifre de vânzări modele precum X3, Q5 sau GLK/GLC, transformând o cursă desfășurată în mod tradițional în trei într-o surpriză masivă.

Astăzi, XC60 continuă să împartă coate în stânga și în dreapta în fiecare lună. Nu mai e lider în segment (Mercedes-Benz GLC a profitat de noua generație și s-a instalat confortabil pe prima poziție), dar se luptă umăr la umăr cu X3 pentru poziția a doua. Cursa e foarte strânsă la nivelul anului 2019 și rezultatele finale pe modele nu sunt cunoscute la ora asta, dar diferențele sunt chestiuni de câteva sute spre mii de unități.

Per total, Volvo continuă să impresioneze cu XC60. În ciuda faptului că noua generație a modelului suedez are un preț net superior celei vechi (cu tehnologie și dotări proporționale, de altfel), volumul de vânzări crește constant, spre bucuria scandinavilor. 

Iar dacă strângem cadrul pe gama XC60, observăm un fenomen foarte interesant: versiunea hibridă plug-in a SUV-ului suedez este una dintre cele mai populare din gamă. În ciuda faptului că nu e deloc un chilipir (vom vorbi mai jos despre asta), Volvo adună clienți interesați de tehnologie și duce un sfert dintre aceștia spre versiunea T8 Twin Engine, a cărui preț de pornire (în versiune de echipare Momentum) este de 64.000 de euro. 

Am testat această versiune special pentru a analiza care este secretul său în lupta cu tradiționalii rivali germani, care se prezintă la rândul lor în fața clienților din acest an cu versiuni hibride plug-in asemănătoare.

  • cifre, vineri, 17.01.2020 10:09

    90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice

  • dan_grc, vineri, 17.01.2020 10:10

    Cum era, producatorii premium germani au preturi nesimtite ? X3 M este 92.000 euro, cu putere mult mai mare, performante superioare. Volvo, producatorul care se concentreaza pe siguranta, ofera acest model cu aproape 400 cai ( in titlu apar 320 cai, gresit probabil ).

  • netam-nissan, vineri, 17.01.2020 10:25

    in nemernicia mea nu stiu unde a ascuns volvo promisiunea ca de anu asta nici unu nu mai baga peste 180 la ora dar frumos scris testu si fara gogosi cu doi litri la suta... de metri poate si bine ca nu e iar FEATURE ca ma baga iar in ceatza drumuri bune sa aveti si malai de benzina fara vise curentate ca kilovatu citeam aici ca a sarit pirleazu

  • andrei, vineri, 17.01.2020 10:30

    bine ca am aflat ca la drum lung sunt frectie pluginurile astea. eu pt drum lung eram interesat de unul. bine, nu pt drum lung, ci acolo merg eu. eram interesat mai mult ca sa am garantia viitorului (cat de cat). poluare mai mica, daca la poti incarca e ok, etc. dar sa merg la un drum de 4-500km aproape exclusiv pe motorul termic si in acelasi timp sa si dau mult mai mult la achizitie, nu mersi. o info utila.

  • ACE - Craiova, vineri, 17.01.2020 10:32

    Masina este O.K. la modul general (design modern interior/exterior, sigura, confortabila, bine echipata) insa are autonomia in modul full electric in zona mica/medie ..... Totusi - pretul: MITSUBISHI Outlander PHEV x 2, chiar nu ma face sa sar in sus de bucurie..... Nota 7/8 in ansamblu...

  • Meteorologogu, vineri, 17.01.2020 10:54

    Acuma inteleg sa fii impresionat de un sistem asa de complex care functioneaza bine dar nu cred ca aceasta complexitate este neaparat o calitate, mai degraba dimpotriva :)

  • adi_10, vineri, 17.01.2020 12:23

    masina e frumoasa, caluti multi, eco friendly, toate bune si frumoase...DAR 90.000 de euro????cine are ma 90.000 euro facuti cinstiti in tara asta pe care sa si-i permita sa ii arunce pe o masina care te plimba din stanga in dreapta? ca altceva nu face. nici clatite, nici bani...nimic.

  • someone, vineri, 17.01.2020 12:43

    nu am ce sa critic referitor la orice volvo actual in ceea ce priveste imaginea, siguranta, confortul. ei si-au setat niste obiective si se indreapta spre ele fara a tine de cont de x si y. insa am o intrebare: de ce au ales la motorul pe benzina un sistem dual de supraalimentare ( turbo + compresor ), sistem f complicat si nu f fiabil, cand aceleasi cifre de putere si cuplu se puteau obtine cu o singura turbina twinscroll, care e si mai ieftina, si mai fiabila si si mai simplu de produs? sant deja pe piata multe tipuri de motoare de 2.0 turbo care scot 300 + cai doar din turbo. @ netam-nissan; curand volvo va trece la limitarea vitezei, si sa vezi atunci modificari la cutia at cu 8 trepte. ar fi de ajuns o cutie at6 pt 180km/h, dar mno, ce sa faci daca ai deja una cu 8?

  • skoda, vineri, 17.01.2020 13:57

    Un SUV foarte scump cu greutate de camion, portbagaj mic si spatiu mic in rest este ok. Interior/exterior arata foarte bine mai ale farurile aprinse sunt foarte frumoase.Dar totusi 90.000 de Euro este un pret foarte piperat @dan_grc Nu este gresit, 320 de cai sunt ai motorului pe benzina si in rest ce del 80 de cai este cel electric

  • Andrei, vineri, 17.01.2020 18:39

    Marea problema a ei, dincolo de pret, e ca e merge ca o barca pe valuri. Tinuta de drum e praf. Cei care au bani de Volvo nu iau in calcul masini ieftine d e teapa lui Rav4/Outlander. De ce se mai numeste Rav4 cand nu mai are tractiune integrala?

  • @DAN_GRC, vineri, 17.01.2020 18:54

    Masina nu se adreseaza celor care se utia dupa BMW, e pentru aia un sfert din clientii lui XC60, cred ca vreo 50.000/an adica. Si inca ceva, nu e pentru Romania, e pentru tarile unde au reduceri la taxe :) In Romania, Italia, Spania, Franta, Anglia merge bine dieselul inca :) Din cate se mentioneaza si in articol, e foarte bun daca ai incarcare acasa si la birou, iar cand la birou e gratis, e perfect :) Pe langa astea nu se mentioneaza aici ca in tari civilizate si mai luminate ai si locuri de parcare mai bune, chiar cu incarcare gratutita, deci inca un plus. Un alt avantaj e ca masina are preincalzire fara sa "puta". Setezi frumos parking climate la ora la care vrei sa fie masina gata, computerul de bord isi face calculul cate minute ii ia ca sa ai in masina temperatura dorita si porneste din timp, asa ca te poti urca iarna cand afara sunt -15-20 intr-o masina gata de drum cu scaune incalzite si volan incalzit, parbriz si oglinzi dezaburite, etc. Si da, e scump pentru Romania, dar se pare ca se vinde din ce in ce mai bine si cum se zice in articol, a fost lider mult timp si se bate cu germanii, in conditiile in care nu i se face atata reclama ca la masinile germane :) Pentru Romania clar nu se merita sa dai atatia bani pe o masina: nu ai unde sa o incarci asa usor, poate da peste tine unul cu BMW X3 M mai puternic, gropile iti strica repede suspensia, sunt doar 4-5 service-uri in toata tara si alea presteaza jalnic, deci multe motive sa nu alegi asa. In schimb pentru Vestul Europei e o alegere mult mai buna decat alte marci mincinoase mentionate prin articol :)

  • @Andrei, sâmbătă, 18.01.2020 01:52

    Este rav4 hybrid 4x4 ))

  • PMC, sâmbătă, 18.01.2020 10:58

    @adi_10: s-ar putea sa nu te incalzeasca cu nimic, dar sa stii ca nici in strainatate nu multa lume are 90.000 sa dea pe un autobus de-asta. Crede-ma, stiu ce vorbesc. In general vorbind, sumele astea devin tot mai absurde. Ramai cu gura cascata cand vezi listele de preturi un ultimii ani. In ultimii 10, cam asa. Nu-i nimic. For every action, there's a reaction. O sa duca ei la vale mult mai rapid decat au urcat-o. :)

  • Andrei, sâmbătă, 18.01.2020 18:42

    @@Andrei: ala e doar ocazional AWD, atat cat tine bateria (adica aproape deloc).

  • @dan_grc, duminică, 19.01.2020 10:02

    Este foarte adevarat ca e scump. Daca s-ar fi zis de un BMW ca e cel Mai complex sistem hibrid in 2020 sau ca e cel mai puternic SUV plug-in hibrid din segment, atunci si-ar fi meritat banii, dar asa, un Volvo cu aceste caracteristici, peste marcile germane, nu isi merita clar. Mai bine un X3 M diesel :)) masina cocalareasca. Legat de autonomie: cati dintre voi faceti naveta mai mult de 50 km pe zi? Daca ai incarcare acasa si la birou,mergi full electric, in loc sa pornesti fumigena Diesel pentru 5 km, cand nici motorul nu are timp sa se incalzeasca, plouezi ca taranul si ti se mai infunda si DPF-ul (daca nu cumva l-ai anulat deja).

  • Vali, duminică, 19.01.2020 19:43

    Intr-o tara unde soferii parcheaza pe trotuare si treceri de pietoni, sicaneaza tramvaie si autobuze, mor cate 3000 de persoane anual in accidente rutiere, apare cate un testdrive cu Volvo si toti isi dau cu parerea ca e scumpa :) Deci mai intai ar trebui sa avem o educatie, ar trebui sa avem dealeri competenti (Olanda are o suprafata de aproape 6 ori mai mica comparativ cu ROmania si are peste 100 dealeri Volvo :) ) si apoi discutam de tehnologie si preturi. Cat despre masinuta, mi se pare o bijuterie. Am XC90 T8 de 4 ani si sunt foarte incantat. Posibilitate de incarcare acasa si la birou, am facut si 270 KM full electric, deci se poate daca ai distanta mica pentru naveta si parcuri/magazine in apropiere.

  • Parere, luni, 20.01.2020 05:59

    Chinezii ăștia și-au luat-o în cap cu preturile. Dacă vrei performante te uiți la germane, dacă vrei confort și fiabilitate la japoneze. Volvo nu oferă nici una nici alta, o dau înainte cu siguranța in condițiile în care nu sunt lideri la capitolul acesta în nici o clasa.

  • netam-nissan, luni, 20.01.2020 10:40

    faine laude dle vali sigur le merita volvo dar mai curios as fi sa ne invatati cum ati facut mormanu de bani sa il cumparati ca si eu vreau unu nehibrid macar drumuri bune sa aveti mai ales pentru masin de 2-3 tone

  • skoda, luni, 20.01.2020 13:24

    Volvo nu merita aceste laude pentru ca nu este fiabila, spatioasa, tehnologizata, frumoasa, ieftina, si nu e chiar atat de sigura

  • Sam93, joi, 23.01.2020 14:27

    Haha, ce-mi place cum au iesit toti frustratii de hateri Volvo la suprafata. Domnilor, aceasta masina este varful de gama Volvo. E normal sa coste foarte mult. La cum un X3M40d costa cam la fel. Va intrebati de ce Volvo a ales aceasta optiune complexa? Pentru ca Volvo se gandeste la viitor si stie ce urmeaza. Stie ca din 2021 va trebui ca fiecare marca sa aibe 95 g/CO2 per km, si nu pot atinge acest target cu motoare mari. De aceea Mercedes a anuntat ca noul C-Class AMG va avea motor 2 litri turbo benzina+hybrid. La fel ca acest Volvo. Pentru asta puteti sa multimiti la UE si la regulatiile lor nonsensice. Volvo doar s-a gandit la viitor si a ales o solutie care inseamna ca nu trebuie sa dezvolte motoare noi la fiecare 2 ani. Cat despre pret si succes la vanzari, Volvo tocmai a avut anul trecut cel mai bun an la vanzari din istorie. Volvo inca este peste orice in clasa la siguranta. Vedeti small overlap test cand Audi A4 dadea fail si Volvo XC90 modelul din 2002 lua punctaj maxim. Nu stiu motoarele noi, dar cel putin cele vechi Volvo erau toate peste marcile germane la fiabilitate. Asa ca puteti sa continuati sa latrati voi, ca Volvo isi vede de treaba.

  • skoda, vineri, 24.01.2020 11:24

    @Sam93 Gresesti sa sti.Varful de gama este XC90 nu XC60