Motor / Transmisie
Dacă observi pe un Volvo badge-ul T8, te asigur că la volan se află un tip sau o tipă căruia/căreia tehnologia de ultimă oră nu-i este indiferentă. Această versiune de motorizare și-a făcut debutul odată cu relansarea gamei Volvo, pe XC90, și a migrat ulterior în jos spre toată familia de modele 90 și 60.
Cu mici modificări tehnice generate în special de trecerea la noile standarde WLTP, această versiune a rămas una dintre cele mai complexe variante de motorizare pe care le poți cumpăra pe piață în 2020. La bază are un "umil" motor pe benzină de 2.0 litri, dar de aici încep artificiile: pe lângă o turbină care-i crește puterea, acest motor primește și supraalimentare prin compresor mecanic pentru a ajunge la un total de 303 cai putere. Peste toate apare un motor electric suplimentar alimentat de un pachet de baterii încărcabile la priză care dezvoltă spre 90 de cai putere, astfel că pachetul se prezintă în fața clienților cu cifre fenomenale: 390 de cai putere și 640 Nm. Este cel mai puternic SUV hibrid plug-in din acest segment.
Dacă în cuvinte sună fantastic, în practică vorbim de un sistem conceput pentru a combina puterea cu eficiența. Pentru că emisiile raportate de sistemul hibrid plug-in al celor de la Volvo sunt minuscule și pentru că lucrurile sună bine la capitolul putere, pachetul plug-in pare perfect din toate perspectivele.
Ce rămâne însă perfectibil este faptul că o mașină ca XC60 la care adaugi o baterie de 300 de kilograme devine un SUV foarte greu în comparație cu ce știai tu că poate o mașină de dimensiunea asta la nivel dinamic. Rezultă un cruiser de vacanță care pe șoselele virajate este ajutat de putere în măsura în care nu este deranjat de masa totală ridicată. Iar granița dintre cele două senzații este extrem de subțire.
Din fericire pentru cei de la Volvo, clienții mărcii nu caută însă dinamică cu orice preț și preferă să plătească în special pentru relaxare, așa că profilul clientului se potrivește din acest punct de vedere cu cel al mașinii.
90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice