Tinuta de drum
De fiecare dată când urc într-un model nou sunt atent să-mi resetez orice simțuri și orice idei. Fiecare vehicul este proiectat și gândit pentru a oferi altceva, iar în cazul de față, XC90 a fost dezvoltat pentru a te duce din punctul A în punctul B cu maxim de confort.
Au trecut săptămâni bune de când nu m-am ridicat de la volan atât de odihnit, chiar și după ce am avut de parcurs 250 de kilometri dintr-o bucată.
Imediat ce pornești la drum cu XC90 facelift, vei înțelege că mașina nu a fost gândită să se arunce năvalnic asupra virajelor, ci mai degrabă a fost educată în așa fel încât starea generală să nu fie întreruptă de gropile sau denivelările din asfalt. Nici plăcile de beton de pe Autostrada A2, care acum seamănă cu obrajii unui adolescent, nu au reușit să tulbure foarte mult atmosfera confortabilă de la interior. Iar pentru modul plăcut în care am ajuns la destinație trebuie să-i mulțumesc suspensiei pneumatice. Care a avut mult de muncit pe tot parcursul drumului.
Suspensia este moale și face ca XC90 facelift să se încline destul de generos atunci când vrei să abordezi virajele cu rapiditate. Vei realiza acest lucru de la bun început și vei înțelege că SUV-ul suedezilor a fost gândit pentru a fi condus discret, și nu cu un comportament de huligan.
Direcția este generos asistată, dar asta doar pentru ca tu să faci mișcări cât mai ușoare atunci când vrei să creionezi trasa ideală (dacă încă îți stă gândul la apexuri). Totuși, n-ar fi stricat ceva mai mult feedback.
În funcție de starea de spirit sau de drumul pe care îl ai de parcurs, Volvo propune mai multe moduri de rulare: Eco, Comfort, Individual, Dynamic și Off-Road. Dacă în Eco vei descoperi un comportament anesteziat, în modul Dynamic, SUV-ul suedezilor încearcă să-și lepede pielea pudică și să-ți ofere mici pusee colerice.
Sistemul de tracțiune integrală pus la dispoziție de suedezi o să-ți fie de ajutor atunci când ai de gând să-l tratezi cu brutalitate pe XC90 sau în momentele în care te-ai hotărât că cei 22.3 centimetri (garda la sol) sunt suficienți pentru a străbate acel drum minunat din inima pădurii.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)