Volvo XC90
Terapeutic
Primul lucru despre care ești întrebat când oamenii văd colosul alb mișcându-se fără zgomot prin parcare este "Da' de ce nu se aude? E electrică?". Nu e, e doar hibridă, dar la viteze mici, atunci când pornește și printre mașinile din parcare, XC90 rulează ajutându-se doar de baterie. Nu e vreo noutate în lumea auto, dar admit că e fascinant să vezi un ditai SUV pășind pe asfalt ca o balerină.
Și fețele li se luminează.
Apoi te întreabă de motorizare. Le zici că ai în total vreo 400 de cai putere sub capotă, dar că nu-s caii pe care-i găsești pe un V6 sau ceva asemănător. Pentru că nu e cazul să ne păcălim. Dar sunt 400 de cai pe care-i atingi la sarcină maximă, atunci când apeși pedala la podea cu bateria plină și motorul electric și cel pe benzină învârt în neștire "contorul". Dar nu vei face asta aproape niciodată. Sau poate la început, ca să vezi ce poate. Pentru că mașina nu te va împinge să faci asta. Știi, nu te însori cu o prințesă sensibilă și frumoasă ca s-o pui dup-aia să facă flotări și bodybuilding.
Da, ai un motor Twin Power (turbo plus supraalimentare) de 2.0 litri sub capotă, același de pe versiunea T6 de 320 CP, dar puterea totală a sistemului hibrid e de 400 de cai, pentru că motorul electric participă și el la calcul.
Cum adică 2.0? 2.0 și 400 de cai?
Băi, trebuie să reluăm toată demonstrația. Deci...
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Obbie, miercuri, 23.03.2016 11:42
"Zgomot de rulare la viteze ridicate" - credeam ca doar japonezele au "pacatul" asta. Si intr-adevar e un mare pacat ca o masina asa completa sa fie insonorizata prost.
-
mog, miercuri, 23.03.2016 12:06
nu mi pare cu nimic mai prejos fata de x5, q7, ori GLE
-
Chinezu', miercuri, 23.03.2016 12:19
Felicitari pt test si pentru modelul testat XC90 T8. Pacat de nota, cred ca merita macar 4.5 , ca no fi egala cu nemtoaicele la 4.7, dar 4.3 cred ca e prea mica nota! Zgomot la rulare la viteze ridicate, e normal , un tanc nu are aerodinamica lui Audi A4!, sa-l aprieciem cu celelalte tancuri la aceleaasi viteze si conditii meteo! Drumuri bune !
-
vianu, miercuri, 23.03.2016 12:31
@chinezu'....zgomote la rulare. Adevarat ca nu e foarte clara specificarea, dar daca ar fi fost de la vant ar fi fost zgomote.... la vant :). Poate o detaliere ar fi necesara. in rest...daca nu esti setat pe germane e o alternativa. Si eu cred ca nu e cu nimic mai prejos decat trio-ul ala.
-
Cyrus, miercuri, 23.03.2016 12:57
Pare enorm 300 kg de baterii doar pentru 30 km de rulare electrica
-
Scorpionul.negru, miercuri, 23.03.2016 13:08
La asta daca ti se strica ceva nu ti-l face nimeni in tara ! O masina buna si aratoasa ... peste Touareg si Q7 poate si GLE dar cam atat. X5, Cayenne, Range Rover Sport sunt ceva mai sus ca el.
-
Kirotractor, miercuri, 23.03.2016 13:21
De acord, cu nimic mai prejos decit trio-ul german. Doar cei 320 de cai ai motorului 2.0 TwinTurbo imi par mult prea "impinsi" ca sa dea certitudinea unei fiabilitati realmente... scandinave. Iar apropo de zgomotul interior cam mare, ceva decibeli masurati in premiera cumva? ;-) Ca subiectivi sintem cu totii si la timpane...
-
mircea, miercuri, 23.03.2016 13:29
@vianu, @chinezu Am lămurit în text problema. Zgomote în principiu aerodinamice și de rulare care se aud la peste 100 km/h pe autostradă. Aici tind să cred însă că ține mult și de tipul anvelopei, pentru că am testat două T8-uri la distanță de câteva zile. La unul se auzea (anvelope de iarnă), la celălalt ceva mai slab (anvelope de vară). Știu, e normal să se audă mai tare, dar în cazul primei mașini zgomotul era cam mare.
-
vianu, miercuri, 23.03.2016 14:31
@mircea multumesc pentru raspuns nivelul zgomotelor la rulare poate fi dat si de anvelope pentru acelasi anotimp (si inca la diferente mari) iar cele aerodinamice sa primeze de la o anumita viteza in sus. La Peugeot 301 am observat ca fluiera mai sus de 60km/h :)) cel mai mult ma mira ca unele de iarna pot fi mai silentioase decat cele de vara (sunt patit) dar trist este ca la banii astia 2m2 de izolatie fonica nu se simteau grei nici la buzunar si nici la masa totala
-
vianu, miercuri, 23.03.2016 14:35
adaugire sunt in asentimentul lui Kirotractor (si nu numai)...un stift de "decibelmetru" de pe un telefon ar fi chiar ok. Puteti specifica ca e: doar de folosinta "casnica", softul folosit, telefonul si zona de test. Nu cred ca cineva v-ar trage la raspundere ca exista diferente din ce ati scrie voi si ce simte proprietarul. Cu toate ca 5 decibeli fac diferenta dintre "ok" si "cam zgomotos" plus ca s-ar vedea un feed-back ;)
-
scamel, miercuri, 23.03.2016 14:43
o masina tare si un comentariu pe masura.si totusi neinspirata comparatia cu casatoria daca-ti iei nevasta tanara si frumoasa si n-o pui la treaba o pune altul. si iar daca am bani si vreau sa ma dau mare imi cumpar mx5 sau macar v8. daca sunt ecologist imi iau tesla. sau crv. sau xc90 D. nu un carcalete.
-
Sorin, miercuri, 23.03.2016 14:47
"Suspensii și direcție anesteziate Inerție ridicată în viraje din cauza bateriilor Consum mare când bateria e goală Zgomot de rulare la viteze ridicate" Forte convingator..... Nici ca pret nu este real cum ca GLE este mai scump la aceleasi echipari , in plus are motor GLE are motor biturbo de 3l nu 2l.... Sunt interesat de un hibrid din asta si sunt in tema , pentru ca le-am comparat pe toate...tot GLE 500 E este peste....
-
petrush, miercuri, 23.03.2016 14:48
n-as crede ca Mircea nu stie sa aprecieze zgomotul produs de anvelope. numai el stie de ce se abate de la stilul cu care eram obisnuiti
-
Obbie, miercuri, 23.03.2016 15:11
Sa inteleg ca ai condus Lexus LX570 facelift ca sa faci aceasta afirmatie ? Penibilule.....
-
zuzu, miercuri, 23.03.2016 16:37
Oana la urma portbagajul are doar 314 litri cu cele 7 locuri ridicate?
-
vianu, miercuri, 23.03.2016 18:20
@zuzu...am cautat ca eram si io curios, normal si hybrid 451L / 347L in configuratia cu 7 locuri 1102L / 998L in configuratie cu 5 locuri 1951L / 1847L in configuratia cu 2 multumit?
-
mircea, miercuri, 23.03.2016 18:29
@vianu Merci. :)
-
vianu, miercuri, 23.03.2016 18:49
aaa...pt nimic?
-
zuzu, miercuri, 23.03.2016 22:03
@vianu - Intrebarea a fost pusa tocmai pt ca in tabelul final cifrele nu bat cu ce-am citit in alte parti.
-
Cornel Rs, joi, 24.03.2016 15:48
Ca aspect mie imi place noul suv Volvo si ca interior..insa chestia asta cu hibrizi 300 kg pt doar 30 km autonomie..hm adica ori suntem electrici ori nu mai suntem ?! cel putin bate toate japonezele si lexus si infinity ca design chiar si pe cele germane .Oricum brv pt motorul f potent din cilindree mica
-
LR, joi, 24.03.2016 22:22
@Mircea Articolul ăsta oferă o imagine mult mai clară decât cifrele seci pe care le dau producătorii auto. Totuși, nu înțeleg la ce te referi când spui "motor Twin Power (turbo plus supraalimentare)" Turbo e o metodă de supraalimentare, pe lângă supraalimentarea cu compresor mecanic (sau compresor electric, mai nou, în cazul Audi). Nu e prima dată când văd confuzia asta pe AM.
-
Chinezu', luni, 28.03.2016 10:18
@ Mircea: Daca vor citi testul anterior si cel care a urmat, cititori mai neexperimentati si cei care nu stiu ca detii un Volvo, deci nu prea vrei sa dai note bune acestei marci,ca sa nu zica lumea ca esti partinitor, vor zice: " din teste decat Volvo, clar ca-s mai bune Opel-urile Asta si Renault-urile Megane Sport! Am citit eu si va arat ca chinezii de cand au luat firma asta au dus-o sub nemtoaice , ba chiar sub frantuzoiace!!!!" Doamne Fereste sa am dreptate si drumuri bune!... ca la note corecte nu ne mai asteptam......
-
BMW, duminică, 10.04.2016 16:35
Am avut ocazia sa incerc masina , si va zic un lucru Automarket spune ca nu nea placut : "Zgomot de rulare la viteze ridicate " Si va zic de ce , masina e foarte cheap... am inchis usa la sofer si geamul era in jos pe jumatate si s-a rasunat si sau auzit toate piesele din usa ca in Dacia Logan , nici o izolare fonica.... Eu nustiu cum Automarket ia dat 5 stele la interior , numai design-ul interior merita 5 stele ca materialele componente si constructia lor e CHINEZAREALA. Ai o senzatie ca e o masina facuta in CHINA
-
Scorpionul.negru, marţi, 10.05.2016 00:49
Un suv impecabil si corect dar tot nu a putut ajunge la nivel de Porsche Cayenne si Range Rover Sport....din pacate....
Stufos dar frumos. O masina ca asta merita un test asa.