Motor / Transmisie
Pentru că ne-am urcat deja la volanul versiunii diesel cu sistem micro-hibrid, trebuia să vedem ce s-a schimbat și la adevăratul hibrid, adică la versiunea plug-in. Cea recunoscută după indicativul T8 Twin Engine. Principala modificare vizează bateria, ceea ce înseamnă că sub capotă avem același pachet îndestulător.
Un pachet care oferă un total de 390 de cai și un cuplu generos de 640 Nm. Acesta din urmă este resimțit de pe la 2200 de rotații și este responsabil cu micile impulsuri pe care le primește tetiera din partea capului tău la fiecare accelerare bruscă. Adică o să aveți puseuri plăcute, cel puțin atunci când rulați în intervalul 30-80 de km/h.
Cuplul este generos și face din XC90 o mașină vioaie, cu suficiente resurse, care nu își arată kilogramele în plus. Are o masă totală de 2.3 tone și o poftă plăcută atunci când trezești la viață motorul convențional, de 303 cai putere.
Ca și în cazul modelului ante-facelift, este vorba despre un benzinar supralimentat, cu turbocompresor, care are doar 2.0 litri și patru cilindri. El contribuie cu 400 de Nm la totalul de 640.
Ansamblul hibrid este completat de același motor electric de 87 de cai putere, amplasat pe puntea spate. Cum era și normal, arhitectura hibridă oferă mai multe moduri de rulare: unul pur electric, unul combinat și unul în care motorul pe benzină ajută la rulare, dar încarcă și bateria sau produce energie pentru celălalt agregat.
În modul Hybrid, mașina gestionează singură funcționarea celor două motoare. În modul Pure se folosește doar motorul electric. În modul Power, ambele motoare își pun la bătaie resursele pentru a maximiza performanțele. Despre modul de rulare 4x4 vom vorbi la capitolul „Ținută de drum”.
Gestionarea resurselor revine în grija unei cutii automate cu opt rapoarte, care schimbă liniar, pe nesimțite, amplificând rafinamentul. Surprinzător, și retrogradările sunt bune, chiar și atunci când rulezi în modul Comfort. Transmisia are și o treaptă B, care poate recupera energia atunci când ridici piciorul din accelerație. Apare o încetinire simțitoare a mașinii, însă nu până la o oprire completă. Asta înseamnă că nu poți conduce hibridul cu o singură pedală.
Antifonarea compartimentului motor este bună, însă agregatul pe benzină își poate face simțită prezența atunci când ceri maxim de resurse. Pufnește, e țâfnos și se aude chiar plăcut pentru cei care vor și un XC90 temperamental.
Cand treci de 40 de ani, masina asta devine ideala pt orice barbat. am condus masina asta, varianta diesel de 235cp si merge impecabil. cred ca acest benzinar cu mult mai multi cai e si mai interesant.