Consum
Sunt clienți care au parcurs 1500 de kilometri și au consumat un singur litru de benzină pe această distanță. Aceștia sunt adevărații clienți ai lui XC90 T9 Twin Engine. Cei care exploatează hibridul la adevăratul potențial: adică acela de a asigura o navetă urbană pur electrică. Iar acest lucru este posibil acum mai mult ca în cazul versiunii ante-facelift, pentru că bateria a devenit mai mare.
Acum are o capacitate de 11.6 kWh și poate garanta o rulare pur electrică pe o distanță de 47 de kilometri. E drept, în trafic real, o valoare mai apropiată de adevăr ar fi 35 de kilometri. Cu o folosire cuminte a resurselor și cu utilizarea treptei B, de recuperare, a transmisiei. 35 de kilometri nu sună rău pentru București.
A doua condiție este însă posibilitatea de a încărca mașina acasă sau la birou. De la o priză normală, casnică, mașina se încarcă în aproximativ șase ore. De la un wall-box încărcarea se poate face în maxim trei ore. Asemeni tuturor hibrizilor de acest gen, bateria nu suportă încărcare rapidă.
Într-un București destul de aglomerat, în care am rulat în modul Hybrid, alternând funcționarea exclusivă a motorului electric cu cea mixtă, am obținut un consum de 5.7 litri/100 de kilometri. Foarte puțin pentru mașină atât de mare.
În fișa oficială, Volvo susține că media de consum în regim WLTP este cuprinsă între 2.5 și 3.5 litri/100 de kilometri. Foarte important de știut că, odată ce bateria s-a descărcat, motorul pe benzină se bucură de vechile metehne și poate deveni chiar foarte gurmand, cu valori de 10-11 litri/100 de km în afara orașului. Valoarea poate crește dacă îi cereți să încarce și bateria în timpul mersului.
Dacă aruncăm un ochi la Stuttgart, în grădina Mercedes-Benz, vedem că GLE de 3504Matic este singurul rival comparabil. Însă doar la prima vedere, pentru că aici vorbim despre un ansamblu diesel-hibrid, iar media de consum este infimă: abia dacă sare de un litru/100 de kilometri. Asta și pentru că neamțul promite o autonomie pur electrică de aproximativ 99 de kilometri.
Adevăratul rival este BMW X5 xDrive45e. Acesta are tot 400 de cai putere, dar o baterie cu o capacitate dublă. El poate oferi chiar și 90 de kilometri autonomie în mod pur electric și promite un consum de 2.1 litri.
N-am uitat nici de Porsche Cayenne E-Hybrid, care promite o autonomie pur electrică de 36 de kilometri și un consum combinat de 3.9 litri/100 de km. E drept, are și ceva mai multe resurse decât modelul Volvo.
Cand treci de 40 de ani, masina asta devine ideala pt orice barbat. am condus masina asta, varianta diesel de 235cp si merge impecabil. cred ca acest benzinar cu mult mai multi cai e si mai interesant.