Volkswagen Arteon

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x2 Aut7 Elegance

Consum

3.5

Vom stabili o serie de reguli încă de la început. Noul Volkswagen Arteon este un fastback de clasă medie, iar ceilalți producători de masă încă nu au un astfel de produs în gamă. Cu toate acestea, e cumva normal să-l compari în continuare pe Arteon cu Ford Mondeo, Hyundai i40, Mazda 6 facelift, Opel Insignia, Peugeot 508 facelift, Renault Talisman și Skoda Superb, modele din același segment, cu același număr de uși, dar cu o deschidere diferită a portbagajului.

În același timp, neamțul țintește ușor către zona premium, iar aici găsim doi concurenți speciali: BMW Seria 4 Gran Coupe și Audi A5 Sportback. În acest moment, Audi nu oferă motorizarea de 2.0 litri TDI și 150 de cai pe A5 Sportback, așa că trebuie să ne mulțumim doar cu un rival din zona premium: 418d Gran Coupe.

Consumul de carburant pentru un motor diesel de 150 de cai în segmentul mediu variază între 4 și 5 litri/100 km. Volkswagen anunță că Arteon consumă 5.3 litri/100 km în regim urban și 4.0 litri/100 km în afara orașului. Consumul mediu se oprește la 4.5 litri/100 km.

Dacă ne uităm în segment, vedem cum Peugeot 508 facelift și Volkswagen Passat, mașini echipate tot cu un 2.0 diesel de 150 de cai, se laudă cu un consum mediu de doar 4.1 litri/100 km. De menționat faptul că motorizarea francezului este cuplată la o cutie manuală, și nu la una automată. BMW 418d Gran Coupe reușește un consum de 4.3 litri/100 km alături de motorul de 2.0 litri și 150 de cai și cutia automată cu 8 trepte. O valoare cu 0.1 litri/100 km mai mică față de cea a lui Arteon este obținută și de Renault Talisman, model echipat cu transmisie automată EDC și cu motorul 1.6 dCi de 160 de cai.

Cele mai gurmande modele din segment sunt Ford Mondeo (2.0 TDCi, 150 CP, Aut), Hyundai i40 (1.7 CRDi, 141 CP, Aut) Mazda 6 facelift (2.2 Skyactiv-D, 150 CP, Aut), fiecare cu un consum mixt de 4.8 litri/100 km.

Noul Opel Insignia cu dieselul său de 170 de cai și cutie automată este singurul model urcă peste 5 litri/100 km, nemții anunțând nu mai puțin de 5.4 litri/100 km în regim mixt.

În viața reală, Volkswagen Arteon a afișat un consum urban de 8.4 litri/100 de kilometri. Când l-am scos în afara orașului, neamțul a fost ceva mai temperat și ne-a spus că are nevoie de 6.4 litri/100 de kilometri. Și toate acestea fără să-l menajăm tot timpul.

  • scamel, marţi, 11.07.2017 10:22

    in concluzie prima impresie conteaza.o masina de 4,4 stele la care ne place designul si pachetul tehnologic, dar nu ne place motorul si suspensia.

  • Cip, marţi, 11.07.2017 10:25

    pe bune?...Ati prezentat toti "rivalii" , la capitolul consum oficial..dar consumul obtinut in test..inexistent...Ce-ati patit? Dezamagit...

  • bughy, marţi, 11.07.2017 11:14

    asta este prezentare, nu este drivetest....

  • Barto, marţi, 11.07.2017 11:32

    Asta e cel mai tare review... Bineinteles, sunt ironic... Deci nu v-a placut pretul mare, zgomotul si performantele motorului, suspensia proasta, practic tot ce inseamna o masina, in schimb ii dati 4.4 stele? Pentru ca are gadgeturi, design si spatiu in spate? :))) Tineti-o tot asa...

  • Cineva, marţi, 11.07.2017 12:29

    Masina asta o cumperi pt. cum arata. Nimci mai mult. Sau daca nu ai bani de Audi, alegi ceva la fel de frumos de la VW si anume Arteon !

  • eee, marţi, 11.07.2017 12:42

    5 stele la design pentru ceva care nu este nou e cam mult. Insignia a primit 4.5 stele pentru un design nou si fluid, iar acest arteon care e un passat mai scump si rotunjit pe la colturi 5 STELE????

  • VAG, marţi, 11.07.2017 13:14

    @eee Insignia e insignifiant pe langa Arteon. Nu arata mai bine de nici un fel.

  • Liviu, marţi, 11.07.2017 14:26

    @eee Drept sa spun, mai bine si mai moderna arata vechea insignia fata de cea noua :))

  • tractoras, marţi, 11.07.2017 15:47

    Da, diesel din nou. Nici nu am mai citit restul articolului.

  • Opinie, marţi, 11.07.2017 18:26

    Pai Insignia este o involutie clara fata de generatia precedenta. Eu plastic asa de slab nu credeam ca se mai pune in clasa asta. Si din pacate il gasesti peste tot...

  • Obiectiv, miercuri, 12.07.2017 01:43

    Asa cum se intampla si la generatia precedenta , Insignia cu pachetul OPC line arata cu totul special si unic in segment , nici un alt concurent nu are un pachet care face masina sa arate atat de diferit si spectaculos chiar si in varianta ST. Generatia 2017 merge exact pe aceeasi linie ba chiar a largit pastelul de personalizari si acum ai niste culori absolut spectaculoase la dispozitie, pe langa alte dotari . Cu toate astea nu se apropie de pretul unui CCArteon desi acesta nu vine cu mare lucru in plus fata e vechea generatie . Vis a vis de materiale - britanicii de la CARWOW au test noua Insignia si au zis ca materialele din interior sunt putin peste cele din Passat asa ca nu stiu unde ar fi involutia ! Dar fiecare cu alegerile lui. Pentru mine topul este asa : Insignia, Mondeo, Talisman , Mazda 6, C5

  • S, miercuri, 12.07.2017 13:20

    Un VW de clasa medie fara toate optionalele cu motorizarea de baza a ajuns 45.000euro ??? Ma indoiesc ca apare motorizarea de 190cp de care ati pomenit, pe configuratorul nemtilor exista doar cel de 150cp si 240cp, de tsi-uri nu ati pomenit nimic, deoarece exista un 2.0tsi de 280cp + 4motion... ca pana la urma la un asa design e urat sa auzi un tdi troncanind de sub capota :))

  • PMC, joi, 03.08.2017 07:56

    Sunt posesor de VW, dar masina asta e o prostie totala. Cum sa dai banii de E-Klasse pe un VW? Tre sa fii dus cu pluta.