Motor / Transmisie
Acronimul TDI face parte din cultura industriei auto, iar pentru mulți a devenit echivalent cu motorizările diesel indiferent de marcă. Nu de alta, dar când auzi "Kia Cee'd TDI diesel" îți dai seama că tehnologia germanilor a ajuns să fie utilizată ca substantiv comun, după modelul Adidas sau Xerox.
Tot tehnologia TDI a fost însă și la baza celui mai mare scandal din ultimele decenii ale industriei auto, povestea Dieselgate fiind binecunoscută de toți cei care mănâncă mașini pe pâine.
În aceste condiții, ce-ai mai putea adăuga peste tot ceea ce se știe și s-a spus despre un motor precum 2.0 TDI în versiunea de 150 CP? E ca și cum ai încerca să-i explici unui conațional ce gust au sarmalele.
Și totuși, avem câteva noutăți interesante de notat odată cu faceliftul lui Golf 7. În primul rând, cuplul maxim al motorului a crescut de la 320 la 340 Nm, dar creșterea de 5% a momentului motor la 1750 rpm nu se va simți atunci când te afli la volan. Apoi, o altă modificare e venită dinspre zona de emisii, unde cele 117 grame CO2/km s-au din versiunea pre-facelift s-au transformat în 114 grame CO2/km. Din nou, nu vorbim de o modificare pe care o vei resimți la volan, însă în mod cert inginerii germani au lucrat intens la acest subiect. Motivul nu e greu de dedus.
Cea mai mare noutate este, însă, în aceste condiții, apariția unei cutii automate DSG cu 7 trepte care înlocuiește vechea transmisie cu 6 rapoarte. Teoretic, asta ar fi trebuie să aibă un efect direct asupra consumului, însă germanii oferă aceleași cifre în regim mediu mixt: 4.4 litri/100 km. Asta deși consumul urban și cel extraurban au coborât, fiecare, cu câte 0.1 litri/100 km.
La nivel dinamic, nu vei simți modificări față de versiunea dinaintea facelift-ului. Asta nu înseamnă însă neapărat un lucru rău, pentru că 2.0 TDI-ul celor de la Volkswagen reușea să se achite oricum cu brio de cele mai multe provocări pe care le poate avea un șofer normal pe șosele. La fel ca defuncta cutie cu 6 trepte, noul DSG 7 oferă un mod Sport care trezește la viață transmisia și motorul crescând cu 500 rpm turația la care TDI-ul își găsește ralanti-ul.
În rest, rămâne cum am stabilit: transmisia DSG rămâne una dintre cele mai reușite la nivel de răspuns în întreaga zona non-premium a industriei auto, iar motorul 2.0 TDI are resurse ridicate care se resimt încă de la 1500 rpm și se păstrează până aproape de zona roșie.
Stiti gifurile alea cu John Travolta care circula pe net?! Se uita in stanga-dreapt si ridica din mana mirat. Fix asa sunt si eu cand vad un Golf. Nu stiu daca e nou sau vechi.