Consum
Deși clasa compactă este una dintre cel mai bogate la nivelul ofertei, nu există foarte multe opțiuni când vine vorba de a alege un motor diesel a cărui putere să se învârtă în jurul valorii de 150 CP și care să aducă și o cutie automată în peisaj.
Cu toate astea, mașinile rămase pe shotlist-ul unui client care dorește așa ceva sunt nume mari: pe lângă Golf, avem, în ordinea alfabetică a mărcilor, Focus, Cee'd, Astra, 308, Megane, Leon și Octavia. Luptă grea, deci, pentru că fiecare dintre aceste modele au câte o armată de fani gata să sară la beregata celorlalți explicându-le de ce avantajele oferit de mașina X sunt mai importante decât dezavantajele mașinii Y.
La capitolul consum, Golf 2.0 TDI cu automată DSG cu 7 trepte oferă, așa cum vă spuneam mai sus, o medie de 4.4 litri/100 km în regim mediu mixt. O valoare medie într-un segment în care campion absolut este Peugeot 308 2.0 HDI de 150 CP (4.0 litri/100 km), iar cel mai mare consum este de doar 4.6 litri în cazul lui Megane 2.0 dCi de 165 CP, model care are, totuși, 15 cai în plus. Tot atât consumă și Octavia 2.0 TDI și Opel Astra 1.6 CDTI.
Altfel spus, constructorii nu au multă masă de manevră în segment la capitolul consum, pentru că orice "ieșire în decor" ar transforma respectivul model în repetentul clasei din acest punct de vedere.
În testul nostru, Golf a afișat un consum extraurban de 5.5-6.0 litri, în funcție de cât am apăsat pedala, iar orașul a crescut aceste cifre cu 1.5 litri/100 km. Valori normale pentru un diesel de 150 CP, care nu ies în evidență nici pe plus, nici pe minus.
Stiti gifurile alea cu John Travolta care circula pe net?! Se uita in stanga-dreapt si ridica din mana mirat. Fix asa sunt si eu cand vad un Golf. Nu stiu daca e nou sau vechi.