Toyota Auris

4.2
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, joi, 20 iunie

Fuziune

Cum ar fi să te trezeşti într-o dimineaţă fără a mai putea respira? Să simţi că te sufoci într-o cameră în care fumul gros îţi umple nările ca şi când tocmai ţi-ai fi vârât nasul în ţeava ruginită a unui Saviem mai bătrân decât maternitatea în care te-ai născut.

Şi, de parcă toate astea nu ar fi de ajuns, când deschizi geamul camerei, în loc de aer curat, un fum şi mai înecăcios să pătrundă în cameră? Un coşmar ireal, care îţi creează o stare de disconfort chiar şi numai dacă încerci să îţi imaginezi scenariul de mai sus. Un coşmar pe care generaţia noastră nu-l poate concepe, dar pe care generaţiile viitoare l-ar putea trăi.

Nu sunt cel mai aprins susţinător al vehiculelor ecologice, dar cred că ele îşi găsesc locul pe străzile noastre, fie şi numai pentru câteva grame de CO2 economisit. Cu paşi mici se construiesc lucruri măreţe. Cu victorii mici se câştigă războiul.

Un război care se dă acum la nivelul industriei auto, unde toţi se străduiesc să fie cât mai eficienţi. Toyota are avantajul întâietăţii şi îşi permite să mizeze pe curaj.

Într-o Europă dominată de Golf sau de Focus, Toyota încearcă să îşi facă loc cu un Auris nou şi o tehnologie hibridă consacrată. O fuziune care te poate face să strâmbi din nas sau îţi poate seduce papile.

  • mog, joi, 20.06.2013 11:40

    daca mergi mult, mult prin oras, merita. daca nu, g6 2.0 tdi cu dsg - e o alternativa mai buna. asta daca ai 24 000 eur pt o masina.

  • Scrooge, joi, 20.06.2013 12:20

    Nu e rea masina si nici pretul pentru o hybrida noua. Nu stiu exact ce facilitati mai acorda statul la o astfel de achizitie, poate ca era bine de precizat in articol. Ce nu-mi place e consola centrala, destul de anosta pentru 2013 :)

  • ScorpyonVAG, joi, 20.06.2013 12:35

    Nu inteleg de ce folosesc motorul 1.8 de 99cp ? De ce nu folosesc un motor mai eficient pe benzina, apoi sa fie ajutat de cel electric ? Oricum nu sunt in masura sa contrazic decizia inginerilor Toyota. Alte idei ?

  • mog, joi, 20.06.2013 12:44

    ScorpyonVAG: cred ca e un pic mai dificil acum sa schimbe tot sistemul lor hubrid...stii ca japonezii sunt fixisti rau cand e vb de motoare :) probabil si peste 10 ani vor folosi aceleasi motor la hibridele lor....

  • gogu, joi, 20.06.2013 13:26

    e posibil ca daca puneau un motor ceva mai modern, cel de 1.8 dar de 140 de cai, consumul sa fi fost si mai mic. dar sigur pretul ar fi fost mai mare. presupun ca au cautat un motor termic cat mai ieftin. am mai vazut pe un hibrid al lor un 1.5 benzina de 75 de cai, deci mai slab (teoretic) decat 1.4 MPI folosit de renault pe prima gama generatie logan (tehnologie de acum 20 de ani) una peste alta, tehnologia asta are avantaje mari de consum in oras si aproape deloc la drum lung

  • E greseala, joi, 20.06.2013 17:13

    E o eroare mare. Motorul de pe noul Auris dezvolta aceeasi putere ca si versiunea anterioara. @Automarket ati gresit aici. De fapt puterea minima este de 99 cp , iar cea combinata de 136 cp.A se vedea pe site la Toyota. @gogu, vezi ca nu exista 1.5 cu 75 cp. Esti si tu in eroare ca domnii din redactie. Exista 1.5 dar, 1.5 de 100 cp combinat.Si este pus pe Yaris HSD. Cat despre zgomotul motorului pe benzina, nu zau ? Chiar voi in persoana ati testat modelul, sau a testat altul in locul vostru. In testele lui George Buhnici despre noul Auris cu motor 1.6 benzina se spune clar ca la relanti motorul este aproape insesizabil. Deci nu are cum un hybrid sa fie mai galagios decat un motor clasic.

  • mircea, joi, 20.06.2013 17:41

    @E greşeală Nu există nicio eroare, ai înţeles greşit. În test este specificat foarte clar: "În unitatea cu combustie internă am găsit 99 de cai, ajutaţi în permanenţă de alţi 60 de kW (n.m. adică în jur de 80 CP). Totul pentru o putere combinată de 135 de cai". Puterile maxime ale motoarelor dintr-un ansamblu hibrid nu se adună pur şi simplu niciodată, pentru că ele nu funcţionează în paralel la capacitate maximă niciodată. Practic, puterea maximă dezvoltată de întreg ansamblul este de 135 de cai putere, cei 99 de cai la sarcină maximă ai motorului termic fiind ajutaţi de alţi 36 ai motorului electric. În rest, câte creiere, atâtea opinii. Din ce înţeleg, compari opinia unui blogger care-a vorbit despre zgomotul la ralanti cu opinia unui redactor Automarket care-a vorbit despre zgomotul la turaţii înalte. Cele două sunt complementare, nu se exclud. Multă baftă.

  • E greseala, joi, 20.06.2013 18:11

    Pai bun domnule @mircea, asa si trebuia sa fie prezentat si in tabel, insa acolo scrie altceva. Scrie 60 cp , nu kw. Iar cat despre zgomotul la turatii inalte este logic sa se auda, pana si un motor electric '' chinuit '' se va auzi atunci cand il vei forta mai tare. Multumesc oricum pentru sfat !

  • antonny, joi, 20.06.2013 20:38

    Va multumesc ......a aparut si testul mult dorit la AURIS hibrid .....BRAVO

  • ScorpyonVAG, vineri, 21.06.2013 10:55

    Ca tot veni vorba ... un test cu CLA 200 si 220CDI pe cand ? + cu motorul 1.6 ?

  • gogu, vineri, 21.06.2013 11:01

    @E greseala eu vorbeam doar despre motorul termic din ansamblul hibrid, care e de 1.5 benzina si 75 CP. ansamblul in intregime de pe yaris hibrid are 100 cp, asa ca nu stiu cine este in eroare

  • Costi, vineri, 21.06.2013 14:56

    Pretul hybridului = taxa pe fudulie Despre ce vorbim aici? La ce naiba sa dai banii pe o compacta hibrid sau diesel cand ai in banii astia clasa mare diesel? Propun alternativele de mai jos Preturi Avensis dupa oferta site-ului Toyota: Toyota Avensis 2.0 Diesel cu echipare: -Comfort 20,054Euro -Executive 22,498 Euro -Executive Wagon 23,430 Euro Toyota Avensis 2.2 Diesel cu echipare: -Executive 23,780 Euro -Executive Wagon 24710 Euro O zi buna si weekend placut!

  • CapitanuBurtaMare, vineri, 21.06.2013 15:13

    Anosta mai e masina asta...mai ales interiorul.

  • hsgz, vineri, 21.06.2013 16:03

    o masina foarte frumoasa.

  • AndreiRN, sâmbătă, 22.06.2013 00:28

    Aceasta masina reprezinta VIITORUL. Cu cat scoti mai multa putere dintr-un motor cu atat creste uzura si poluarea si scade fiabilitatea. Puterea se mareste de la marimea supapelor sau deschiderea lor la motoarele aspirate si asta adauga stress la tot motorul. Toyota tine la fiabilitate.

  • LR, marţi, 25.06.2013 14:04

    Am testat si eu un Prius Plug-in, cu acelasi motor (care functioneaza dupa un ciclu diferit - Atkinson) si tot cu CVT. Senzatia a fost ca la accelerari se simte o oarecare intarziere (seamana putin cu un ambreiaj care patineaza). In plus, motorul termic urca destul de mult in ture si devine cam galagios. Dar exista oameni care pot avea un stil de condus potrivit cu aceasta masina. Despre motorul termic: daca Toyota ar fi folosit un motor obisnuit, cu ciclu Carnot, nu ar mai fi obtinut un consum de benzina asa de mic. Tinta lor a fost un consum si emisii scazute, nu o capacitate cilindrica mica.