Motor / Transmisie
Am încercat, personal, o apropiere de câteva zile cu noul Auris Hybrid pentru a înţelege mai bine şansele şi curajul niponilor. Am avut la dispoziţie un ansamblu hibrid, cunoscut deja, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.8 litri, şi unul electric. În unitatea cu combustie internă am găsit 99 de cai, ajutaţi în permanenţă de alţi maxim 60 de kW. Totul pentru o putere combinată de 135 de cai. O putere pe care o simţi şi nu prea.
Cuplul motor este şi el de două feluri: 142 de Nm pentru care se arde benzina şi 207 Nm pentru care se foloseşte energia din baterii. Trei moduri de rulare: Electric, Eco şi Power. Intuiţi foarte bine şi singuri ce face fiecare.
Zic să vorbim acum despre cum se simte de fapt hibridul. Ei bine, cuplul motor pare a fi îndestulător atunci când funcţionează ambele agregate. Din păcate, pentru asta e nevoie să spargeţi liniştea relaxantă a rulării electrice cu sforţările motorului pe benzină. Chiar şi aşa, nu vă aşteptaţi la un impuls care să impresioneze. Pentru situaţii de urgenţă, alegeţi modul Power. Vă veţi simţi ceva mai în siguranţă, iar resursele vor părea decente.
Cutia CVT care asistă întregul ansamblu hibrid poate părea ciudată. Turarea la nesfârşit şi zgomotul care pătrunde în habitaclu nu sunt chiar ceea ce v-aţi dori.
daca mergi mult, mult prin oras, merita. daca nu, g6 2.0 tdi cu dsg - e o alternativa mai buna. asta daca ai 24 000 eur pt o masina.