Toyota Aygo
Zona Manga
În 2001, oficialii grupul francez PSA se aşezau la masă cu omologi lor japonezi de la Toyota. Subiectul discuţiei era crea unui model de clasă mini, ideal pentru oraş, abordabil şi uşor de condus. Numele proiectului era B-Zero şi aşa se năşteau cei trei tripleţi aproape identici comercializaţi sub numele de Toyota Aygo, Citroen C1 şi Peugeot 107. O singură maşină declinată în trei modele diferite. Pentru a pune în aplicare acest proiect, a luat naştere TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile), un joint venture între cei doi mari constructori şi o uzină nouă construită la Kolin, în Republica Cehă.
Primii tripleţi au început să iasă de pe banda de asamblare în 2005 şi au devenit rapid o prezenţă comună pe drumurile din Europa. Având un preţ abordabil şi un motor pe benzină cu trei cilindri, dar suficient de puternic, tripleţii erau o alegere excelentă ca primă maşină sau ca automobil de firmă. Dovada succesului stă în cifrele uzinei din Cehia: între 2005 şi 2012 au fost produse 2.144.057 de automobile.
Şi pentru că o reţetă de succces nu se schimbă, joint venture-ul a fost păstrat şi pentru o a doua generaţie a celor trei modele. Fiecare marcă a decis însă să investească ceva mai mult suflet şi design, dar principiul a rămas acelaşi. O singură platformă, trei modele diferite asamblate la aceeaşi uzină din Cehia. Pentru prima dată, cei trei fraţi nu mai sunt aproape gemeni, ci au personalităţi foarte diferite. Toyota Aygo pare desprinsă dintr-un desen animat manga, în timp ce Citroen C1 mizează pe un look şocant cu faruri desenate ciudat, iar Peugeot 108 pare cel mai elegant dintre toate.
Primul triplet sosit la noi în ţară este Toyota Aygo, care fură astfel startul la vânzări devansându-şi omologii francezi.
Este adevarat ca: 1. Motorul acesta este preluat de la Daihatsu ? 2. Consumul de la modelul Kia este mult mai mare si masina este mai lenta, deoarece sunt al naibii de grele Picanto si i10 comparativ cu celelalte masini din clasa sa ?