Toyota Aygo

1.0 Benzina 68CP Man5 X-cite
4.0
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, luni, 10 noiembrie

Zona Manga

În 2001, oficialii grupul francez PSA se aşezau la masă cu omologi lor japonezi de la Toyota. Subiectul discuţiei era crea unui model de clasă mini, ideal pentru oraş, abordabil şi uşor de condus. Numele proiectului era B-Zero şi aşa se năşteau cei trei tripleţi aproape identici comercializaţi sub numele de Toyota Aygo, Citroen C1 şi Peugeot 107. O singură maşină declinată în trei modele diferite. Pentru a pune în aplicare acest proiect, a luat naştere TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile), un joint venture între cei doi mari constructori şi o uzină nouă construită la Kolin, în Republica Cehă.

Primii tripleţi au început să iasă de pe banda de asamblare în 2005 şi au devenit rapid o prezenţă comună pe drumurile din Europa. Având un preţ abordabil şi un motor pe benzină cu trei cilindri, dar suficient de puternic, tripleţii erau o alegere excelentă ca primă maşină sau ca automobil de firmă. Dovada succesului stă în cifrele uzinei din Cehia: între 2005 şi 2012 au fost produse 2.144.057 de automobile.

Şi pentru că o reţetă de succces nu se schimbă, joint venture-ul a fost păstrat şi pentru o a doua generaţie a celor trei modele. Fiecare marcă a decis însă să investească ceva mai mult suflet şi design, dar principiul a rămas acelaşi. O singură platformă, trei modele diferite asamblate la aceeaşi uzină din Cehia. Pentru prima dată, cei trei fraţi nu mai sunt aproape gemeni, ci au personalităţi foarte diferite. Toyota Aygo pare desprinsă dintr-un desen animat manga, în timp ce Citroen C1 mizează pe un look şocant cu faruri desenate ciudat, iar Peugeot 108 pare cel mai elegant dintre toate. 

Primul triplet sosit la noi în ţară este Toyota Aygo, care fură astfel startul la vânzări devansându-şi omologii francezi.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 13:04

    Este adevarat ca: 1. Motorul acesta este preluat de la Daihatsu ? 2. Consumul de la modelul Kia este mult mai mare si masina este mai lenta, deoarece sunt al naibii de grele Picanto si i10 comparativ cu celelalte masini din clasa sa ?

  • zexe, luni, 10.11.2014 15:01

    Motorul acesta a stat la baza dezvoltarii motoarelor Daihatsu si a fost furat apoi si de cei de la Daewoo . A fost cel mai titrat motor al vremii lui primind o multime de premii pentru eficienta . are 67 de kg greutate si produce 69 cp . Este un motor preponderent pentru Aygo , pe yaris nu face fata .... sa nu uitam distributia pe lant si fiabilitatea japoneza ....

  • Alex Radoi, luni, 10.11.2014 15:51

    Sa speram nu va mai avea problemele tipice de fiabilitate ale generatiei anterioare (pompa de apa, kit ambreiaj si cutie). E drept ca am avut chiar prima editi (vechea generatie a avut trei editii, ce initiala si 2 facelifturi). Dezamagitor ca timoneria cutie este inca neplacuata (agata). Macar sa nu se mai strice de tot. La 65.000km aproape nu mai intra in treapata 1...

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 18:54

    Vroiam doar sa le reamintesc unora despre fiabilitatea modelului Daihatsu, pe care unii il cred inferior modelelor Daewoo (Matiz).

  • ioi, marţi, 11.11.2014 10:35

    o masina f buna si cu design foarte modern si tineresc. am avut prima generatie, si pot sa spun ca nu am de ce sa ma plang. in afara de kit-ul de ambreiaj la vreo 65 de mii km, nu am schimbat nimic. am tras de masina ca nebunul, schimbat in zona rosie, schimbat treptele de viteza f agresiv, ceea ce explica si problema cu ambreiajul. daca stii cum sa o folosesti, te tii cu ea si de masini mult mai puternice. consum mai mare de 6.7 mediu n-am obtinut indiferent de incarcatura, agresivitate, AC.

  • Gustav, duminică, 05.04.2015 18:57

    Majoritatea testelor din revistele straine spun ca timoneria este ok, Automarket spune ca agata! Pe cine sa credem?