Motor / Transmisie
Motorul folosit pentru noul model Toyota Aygo este deja binecunoscutul propulsor cu trei cilindri de 1.0 litri. Doar 69 CP sunt dezvoltaţi la 6.000 rpm şi un cuplul maxim de 95 Nm la 4.300 rpm. Cifrele nu sunt impresionate pe hârtie, dar în realitate nu ai nevoie de altceva. Cei aproape 70 CP par mai mulţi atunci când te instalezi la volan. Ca şi la precedenta generaţie, Toyota a reuşit să regleze acest motor pentru performanţe optime. Motorul este ajutat enorm de cutia manuală cu cinci trepte etajată lung care permite reprize lungi. În treapta a treia, Aygo atinge deja 100 km/oră şi încă accelerează cu mult suflu. Reprizele sunt însoţite de zgomotul specific motorului cu trei cilindri, un mârâit înfundat care se potriveşte bine cu caracterul vesel al maşinii.
Cu Aygo 1.0 VVT-i vei pleca mereu primul de la stop şi vei reveni cu plăcere la maşină pentru încă o plimbare. Este genul de automobil care te face să zâmbeşti fără a avea nevoie de sute de cai putere. Nu degeaba sloganul ales pentru promovarea acestui model este unul amuzant: "Go Fun Yourself".
Singura problemă este timoneria cutiei de viteze manuală. Treptele sunt sunt destul de grupate şi este uneori destul de uşor să selectezi treapta a cincea în loc de treapta a treia. În plus, Levierul agaţă la schimbările de treaptă.
Propulsorul cu trei cilindri de 998 cmc este deocamdată singurul motor disponibil pentru modelul Aygo.
Este adevarat ca: 1. Motorul acesta este preluat de la Daihatsu ? 2. Consumul de la modelul Kia este mult mai mare si masina este mai lenta, deoarece sunt al naibii de grele Picanto si i10 comparativ cu celelalte masini din clasa sa ?