Toyota Aygo

1.0 Benzina 68CP Man5 X-cite

Motor / Transmisie

4.0

Motorul folosit pentru noul model Toyota Aygo este deja binecunoscutul propulsor cu trei cilindri de 1.0 litri. Doar 69 CP sunt dezvoltaţi la 6.000 rpm şi un cuplul maxim de 95 Nm la 4.300 rpm. Cifrele nu sunt impresionate pe hârtie, dar în realitate nu ai nevoie de altceva. Cei aproape 70 CP par mai mulţi atunci când te instalezi la volan. Ca şi la precedenta generaţie, Toyota a reuşit să regleze acest motor pentru performanţe optime. Motorul este ajutat enorm de cutia manuală cu cinci trepte etajată lung care permite reprize lungi. În treapta a treia, Aygo atinge deja 100 km/oră şi încă accelerează cu mult suflu. Reprizele sunt însoţite de zgomotul specific motorului cu trei cilindri, un mârâit înfundat care se potriveşte bine cu caracterul vesel al maşinii. 

Cu Aygo 1.0 VVT-i vei pleca mereu primul de la stop şi vei reveni cu plăcere la maşină pentru încă o plimbare. Este genul de automobil care te face să zâmbeşti fără a avea nevoie de sute de cai putere. Nu degeaba sloganul ales pentru promovarea acestui model este unul amuzant: "Go Fun Yourself".

Singura problemă este timoneria cutiei de viteze manuală. Treptele sunt sunt destul de grupate şi este uneori destul de uşor să selectezi treapta a cincea în loc de treapta a treia. În plus, Levierul agaţă la schimbările de treaptă. 

Propulsorul cu trei cilindri de 998 cmc este deocamdată singurul motor disponibil pentru modelul Aygo. 

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 13:04

    Este adevarat ca: 1. Motorul acesta este preluat de la Daihatsu ? 2. Consumul de la modelul Kia este mult mai mare si masina este mai lenta, deoarece sunt al naibii de grele Picanto si i10 comparativ cu celelalte masini din clasa sa ?

  • zexe, luni, 10.11.2014 15:01

    Motorul acesta a stat la baza dezvoltarii motoarelor Daihatsu si a fost furat apoi si de cei de la Daewoo . A fost cel mai titrat motor al vremii lui primind o multime de premii pentru eficienta . are 67 de kg greutate si produce 69 cp . Este un motor preponderent pentru Aygo , pe yaris nu face fata .... sa nu uitam distributia pe lant si fiabilitatea japoneza ....

  • Alex Radoi, luni, 10.11.2014 15:51

    Sa speram nu va mai avea problemele tipice de fiabilitate ale generatiei anterioare (pompa de apa, kit ambreiaj si cutie). E drept ca am avut chiar prima editi (vechea generatie a avut trei editii, ce initiala si 2 facelifturi). Dezamagitor ca timoneria cutie este inca neplacuata (agata). Macar sa nu se mai strice de tot. La 65.000km aproape nu mai intra in treapata 1...

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 10.11.2014 18:54

    Vroiam doar sa le reamintesc unora despre fiabilitatea modelului Daihatsu, pe care unii il cred inferior modelelor Daewoo (Matiz).

  • ioi, marţi, 11.11.2014 10:35

    o masina f buna si cu design foarte modern si tineresc. am avut prima generatie, si pot sa spun ca nu am de ce sa ma plang. in afara de kit-ul de ambreiaj la vreo 65 de mii km, nu am schimbat nimic. am tras de masina ca nebunul, schimbat in zona rosie, schimbat treptele de viteza f agresiv, ceea ce explica si problema cu ambreiajul. daca stii cum sa o folosesti, te tii cu ea si de masini mult mai puternice. consum mai mare de 6.7 mediu n-am obtinut indiferent de incarcatura, agresivitate, AC.

  • Gustav, duminică, 05.04.2015 18:57

    Majoritatea testelor din revistele straine spun ca timoneria este ok, Automarket spune ca agata! Pe cine sa credem?