4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, luni, 20 decembrie

Miraculos

Faptul că această mașină există și că o poți cumpăra (dacă ai destul de multă răbdare) este un miracol. Toyota GR Yaris este o pată de culoare într-o mare de mașini electrice, care se diferențiază mult prea puțin unele de celelalte. Sigur, vor exista tot felul de tertipuri prin care producătorii încearcă să te atragă de partea lor: de la ediții speciale, la sunete ciudate pompate prin boxe sau culori ambientale cu animații. Însă, dacă ești un entuziast adevărat, aceste lucruri vor conta prea puțin pentru tine.

Ce contează, de fapt, atunci când conduci o mașină? Doar că te duce din punctul A în punctul B? Atunci nu ai nevoie de senzații, de sunete, de control. Ai putea la fel de bine să folosești metroul și, probabil, ai ieși mult mai ieftin.

Din fericire, există și excepții. Frumoase. Nebune. Incredibile. Paradoxal la GR Yaris este că vorbim de o mașină produsă din pură ambiție, de către producătorul auto cu unele dintre cele mai insipide și mai fiabile mașini produse vreodată. Un fel de răspuns urlat în urechile celor care credeau că Toyota nu poate să-ți facă inima să bată tare.

Este rezultatul eforturilor combinate a doi oameni care chiar știu mașini: Akio Toyoda și Tommi Mäkinen. Primul este cel care ține strâns frâiele brandului nipon, în timp ce al doilea e un finlandez care a câștigat de patru ori, consecutiv, titlul în WRC (World Rally Championship).

Din mâinile și creierele celor doi nu ar fi putut ieși decât un produs.... miraculos!

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

  • Seriff, luni, 20.12.2021 15:40

    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.

  • Edikkk, luni, 20.12.2021 16:10

    O minune poluantă Mda Decât cu aşa minuni, mai bine fără

  • Seriff, marţi, 21.12.2021 09:08

    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.

  • Kirotractor, marţi, 21.12.2021 10:05

    Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik. ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-) Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...) De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli. Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”. Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”. Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(

  • ds, marţi, 21.12.2021 11:24

    Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.

  • andrei, marţi, 21.12.2021 22:43

    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului. Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.