Tinuta de drum
Toyota Yaris Hybrid este un automobil dedicat uzului urban. Este mediul în care se simte cel mai bine şi, pentru a-i face şi pe pasageri să se simtă confortabil, suspensia a fost reglată pentru confort.
Este dificil să faci sport cu Yaris Hybrid, dar la nevoie se poate mişca destul de agil în traficul urban. Interesant este că diferenţa de greutate între un Yaris normal cu motor pe benzină de 1.33 litri şi un Yaris Hybrid este foarte mică. Hibridul este cu doar 50 de kg mai greu, iar acest lucru este practic insesizabil în comportamentul rutier.
Direcţia este însă destul de ciudată, uneori feedback-ul fiind insuficient, mai ales la viteze mari. Chiar dacă la viteze de oraş şi la mavrele de parcare volanul este foarte uşor şi plăcut, odată cu creşterea vitezei ne-am fi dorit o direcţie mai fermă. Acceleraţiile puternice se simt şi ele un pic artificiale din cauza cutiei CVT, care duce motorul pe benzină în turaţie maximă şi îl ţine acolo atât timp cât solicităm puterea maximă. De asmenea, trebuie menţionat că pedala de frână are un feeling diferit faţă de cea dintr-un automobil normal, cauza fiind sistemul de recuperare a energiei la frânare. Dozarea se face diferit, pedala având nevoie de ceva mai multă forţă faţă de normal.
Prezenta turometrului mi se pare inutila atat timp cat nu poti controla regimul motorului clasic, tandemul termic-electric facandu-si "de cap" in ideea ca ofera eficienta sistemului. Cat depre frana...la Prius e diferita, mult mai usoara, extrem de incisiva si dupa ce te obisnuiesti cu ea e chiar placut sa constati ca masina se opreste la un simplu gest. :) Cat despre consum....mi se pare mai mult decat rezonabil. Tinand cont de silentiozitate e preferat unui diesel. Feelingul nu e acelasi, CVT parca chinuie motorul clasic, depasirile in forta trebuie pregatite dar e bine asa....oferta e larga si ai de unde alege.