Toyota Yaris Hybrid facelift
Adio, diesel!
O să început abrupt: Toyota Yaris Hybrid facelift, recent lansat în România, este cel mai eficient model de clasă mică disponibil în prezent pe piaţă. Are un consum mixt de 3.3 litri la sută, cea mai bună valoare din segment, depăşind până şi diesel-urile. Iar preţul său nu este exagerat, fiind mai accesibil decât rivalul său direct, Honda Jazz Hybrid. Oferta mărcii japoneze este cu siguranţă tentantă, dar cifrele nu sunt întotdeauna suficiente pentru a convinge clienţii să atragă un sistem de propulsie neconvenţional.
Toyota doreşte ca motorizarea hibridă a lui Yaris să obţină jumătate din vânzările subcompactei nipone în Europa până în 2020, iar această viziune arată că tot vor exista clienţi în Europa pentru diesel-uri şi pentru propulsoare alimentate cu benzină inclusiv în propria lor gamă pentru cinci ani de acum încolo.
Motorizările convenţionale încă mai au un cuvânt de spus în faţa hibrizilor prin prisma costurilor, existând o diferenţă semnificativă de preţ între un model hibrid şi unul cu propulsie convenţională inclusiv în oferta Toyota. Spre exemplu, cel mai ieftin Yaris este despărţit de 4.000 de euro de cel mai ieftin Yaris Hybrid, iar suma respectivă reprezintă un sfert din preţul de listă al celui de-al doilea şi o treime din preţul unui Yaris standard. Iar clienţii modelelor de clasă mică simt aceste diferenţe mult mai uşor decât în segmentele superioare.
Pe lângă asta, felul în care sunt percepute la conducere modelele hibride este diferit de experienţa oferită de modelele cu motorizări convenţionale, iar acest aspect este al doilea lucru pe care îl remarci la trecerea de la o subcompactă standard la una hibridă. Acest aspect ar putea să fie călcâiul lui Ahile pentru modelele hibride, cel puţin în rândul clienţilor care aşteaptă ceva mai mult dinamism de la o subcompactă. Pentru că tocmai dinamismul este lucrul care pare să fie uitat atunci când un model devine hibrid, iar niciun constructor de volum n-a reuşit să asigure acest aspect pe un model de serie.
e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?