Tinuta de drum
Prin definiţie, modelele de clasă mică sunt dedicate oraşului. Iar un model hibrid care poate rula kilometri în modul 100% electric este cu atât mai dedicat mediului urban. Tocmai de aceea, totul este reglat pentru confortul şoferului şi al pasagerilor. Suspensia este moale, direcţia este uşor de manevrat şi denivelările mici sunt absorbite cum trebuie. Evident, tot aceste atribuite reprezintă şi moartea pasiunii pentru şoferii care vor dinamism. În plus, silenţiozitatea sistemului de propulsie îţi dă impresia că suspensia este gălăgioasă, deoarece auzi cum lucrează când treci peste denivelări şi pare că ar fi ceva în neregulă. Este, însă, dificil să estompezi aceste sunete la un model atât de mic, mai ales că vorbim şi despre o maşină care nu aparţine segmentului premium, unde preţul poate acoperi munca prin care producătorii rezolvă aceste probleme.
Direcţia este plăcută la viteze de oraş, dar se simte prea moale la viteze mai ridicate. Suspensia face o treabă admirabilă dacă mărim foarte puţin ritmul faţă de conducerea în regim normal, dar limitele punţii spate cu bară de torsiune se văd repede. Dacă vrei sportivitate de la o maşină de clasă mică, hibrizii nu sunt încă o soluţie.
Trebuie menţionat faptul că pedala de frână are un feeling diferit faţă de cea dintr-un automobil normal, cauza fiind sistemul de recuperare a energiei la frânare. Acest aspect este realizat mai bine la Honda Jazz Hybrid, principalul său competitor. În cazul lui Yaris, înseamnă că un şofer obişnuit să frâneze cât mai uşor trebuie să apese puţin mai tare pe pedala de frână pentru a obţine aceeaşi frânare ca la un model standard cu transmisie automată. Nu vă speriaţi, nu este nevoie de o forţă supraomenească, doar că tranziţia de la frânarea regenerativă la cea hidraulică se simte la picioarele celor obişnuiţi să perceapă aceste diferenţe şi pare ciudată la prima vedere.
e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?